کد خبر: 227660
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
بازدید 3105
ششمین جشنواره ادبی یاغیش سسی برندگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ی ادبی یاغیش سسی با حضور ودود علیش پور معاون فرهنگی و جمعی از کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری استان، مدیران و معلمان مدارس در سالن آمفی تئاتر کانون برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی آغاز و با پخش کلیپ شش سال با جشنواره ی ادبی یاغیش سسی، ادامه یافت.
قرایت آثار برگزیده توسط اعضا، از قسمتهای مهم جشنواره بود. از قسمتهای نو و هدفمند این برنامه، نقد کوتاه آثار برگزیده توسط داورهای جشنواره، پس از خوانش هر اثر بود.
 این جشنواره به منظور آشنا کردن دانش آموزان مدارس با برنامه های مختلف کانون و پرورش استعدادهای اعضای ادبی مراکز و نیز معرفی فعالیتهای مربیان در کلاسهای ادبی و همچنین آشنایی با بخش مکاتبه ای  اجرا گردید.
 معرفی شاعر، نویسنده و آشنایی با کتابهای آنها با اجرای طرح ادبی مختلف از جمله برنامه ها جشنواره بود. بخش مکاتبه ای و پاسخ گویی ادبی استان نیز در جشنواره معرفی شد.
فراخوان این جشنواره با موضوع (سلام ای بهار، دیر کرده ای!) بهمن ماه امسال به مراکز استان ارسال شده بود. 203 اثر در بخش ادبی و 16 اثر در بخش شعرخوانی به دبیرخانه ی جشنواره ارسال شد.
16 اثر از سوی مربیان در جشنواره حضور داشت. در بخش ادبی 30 اثر در قالب داستان، 84 اثر در قالب شعر و 89 اثر در قالب قطعه ادبی بود.
مرحله ی اول داوری آثار در مرکز یک اردبیل توسط پریناز ستونه و یحیی یوسفی اصل مربیان ادبی مراکز1 و 4 انجام گرفت.
در مرحله ی دوم کارشناس ادبی نیز در گزینش آثار حضور داشت که در نهایت بخش ادبی، 10 برگزیده و یک تقدیری و در بخش شعرخوانی یک برگزیده به مرحله ی نهایی راه یافت. آثار برگزیده در این نشریه، منتشر می گردد. از تمامی مربیان شرکت کننده به دلیل شرکت در جشنواره تقدیر می شود.
در بخش نهایی جشنواره، هفت عضو شرکت کننده ی بخش مشاعره ی رضوی سال 1392 از مرکز یک اردبیل به مشاعره با هم پرداختند. هدیه جعفری به عنوان عضو برگزیده ی بخش مشاعره شناخته شد. بخش نهایی جشنواره اهدای جوایز به مسؤولان مدارس شرکت کننده در طرح کانون و مدرسه و اعضای برگزیده ی جشنواره و مربیان بود.