مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری از مراکز کانون اردبیل بازدید کرد

ماریا موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری به همراه مدیرکل کانون استان اردبیل از مراکز کانون این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید که به منظور آشنایی با روند فعالیت کارگاه‌های کانون و اطلاع از توانمندی‌های مراکز صورت گرفت ابتدا مدیرکل امور بانوان استانداری در مرکز 5 اردبیل حضور یافت و از زبان مربی مسئول مرکز اطلاعاتی جامع از روند برگزاری و کم و کیف فعالیت‌های آن به دست آورد.
این مسئول استان بعد از شنیدن وظایف و کیفیت و نحوه‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان کار مربیان کانون را حایز اهمیت توصیف کرد و گفت: ما برای ساخت آینده‌ای روشن نیازمند پرورش صحیح و اصولی کودکان و نوجوانان هستیم تا از شکل‌گیری نسلی بی‌هویت و بی‌مسئولیت جلوگیری کنیم.
وی با بیان این‌که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقیقا در راستای پرورش نسلی پویا و مسئولیت‌پذیر گام برمی‌دارد خواهان توجه بیشتر مسئولین و شناخت توانایی‌های مراکز کانون شد و به مدیرکل کانون قول همکاری و مساعدت‌های بیشتر داد.
ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در این بازدید به گوشه‌ای از کارهای زیربنایی در پرورش نسلی پرسشگر و دانش‌پژوه اشاره کرد و گفت: مسئولین و مربیان کانون بر این باورند کار برای کودک کوچک نیست و برای داشتن جامعه‌ای سعادتمند و موفق باید تربیت کودکان را در راس برنامه‌ها باور کنیم.
وی به برنامه‌های کلان کانون در حوزه‌ی چاپ و نشر کتاب، تولید فیلم و بازی‌های فکری، بازی‌های رایانه‌ی و اسباب‌بازی اشاره کرد و به تشریح فعالیت‌های نوبنیاد آموزش فلسفه، تفکر خلاق، رباتیک و پویانمایی پرداخت و گفت: تربیت نسلی فرهیخته در گرو باور کودکان، برنامه‌ریزی‌های مدون و حمایت مسئولین است که با درک صحیح کودک و شناخت نهادهای فرهنگی امکان‌‌پذیر است.
در ادامه‌ مدیرکل اموربانوان استانداری از بخش کتابخانه‌ی پستی کانون بازدید و کار ارزشمند ارسال کتاب به کودکان محروم روستایی را ستود مربی کتابخانه‌ی پستی تعدادی از پاکت‌های برگشتی از روستاها را با حضور بازدیدکننده‌ها باز کرد و توضیح لازم در خصوص ارسال و جمع‌آوری کتاب‌ها را ارایه کرد.
آشنایی با واحد پاسخگویی ادبی که وظیفه‌ی پرورش استعدادهای ادبی با آموزش گام‌به‌گام نوشتن به اعضا را بر عهده دارد بخش بعدی بازدید بود. مدیرکل اموربانوان استانداری با رویت نمونه‌ای از نامه‌های ارسال و دریافت شده کار این واحد را ارزشمند و در راستای پرورش استعدادهای کودکانی که مستقیم به مربی و مراکز ادبی دسترسی ندارند مهم توصیف کرد.
وی در ادامه با مرکز آفرینش‌های ادبی استان و موفقیت‌های کشوری و بین‌المللی آشنا شد و دو نسخه از کتاب «زیر پلک ماه» که شعر و داستان‌های اعضای ادبی استان در آن‌ها چاپ شده است را دریافت کرد.
بازدید از کارگاه نقاشی در مرکز 5 اردبیل و کارگاه سفال در مرکز 2 در ادامه‌ی بازدید میسر شد. صحبت با والدین اعضا و شنیدن نظر و درخواست‌های آن‌ها بخش بعدی بازدید بود.
مدیرکل کانون استان اردبیل در جمع والدین اعضا آن‌ها را مشاوران و نمایندگان فرهنگی کانون دانست و از مربی مسئول مرکز خواست در مدت زمانی که والدین منتظر پایان وقت کارگاه‌های فرزندان خود هستند برای آن‌ها در سالن سینما فیلم‌‌های تولید کانون نمایش داده شود.