کد خبر: 231102
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
بازدید 1142
فرشته‌های آسمانی پای سفره‌ی افطار کانون جعفرآباد نشستند

در ماه مبارک رمضان فرشته‌های آسمانی پای سفره‌ی افطار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز جعفرآباد در استان اردبیل نشستند.

جشن فرشته‌های آسمانی با هدف آماده کردن اعضای کودک برای گرفتن روزه‌ی کامل و آشنایی با آداب و رسوم روزه‌داری برگزار شد ویژه برنامه‌های متنوعی اجرا گردید.
آشنایی اعضا با نحوه‌ی صحیح وضو گرفتن، خواندن نماز و قرآن از جمله اهداف جشن بود. اعضا به همراه مربی قرآن وضو گرفته با تشکیل حلقه‌ی دوستی مراسم ختم جزء سی قرآن را برپا کردند.
 مربی قرآن در خصوص ماه مبارک رمضان و شان و منزلت نزول قرآن وعظمت شب‌های قدر صحبت کرد و به سئوال‌های اعضا در این زمینه جواب داد.
 درادامه اعضا مرکز با اجرای نمایش خلاق با موضوع نماز مورد تشویق دوستان قرار گرفتند.
قصه‌گویی با مفاهیم قرآنی توسط مربیان و اعضا داوطلب انجام گرفت تا زمان اذان ظهر و نماز فرا رسید.
حاج‌آقا صدیقی روحانی شهر با تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن (ع) حضور پررنگ اعضای کودک را در این جشن مایه‌ی افتخار دانست و از مسئول کانون جعفرآباد به خاطر برپایی این ویژه برنامه و آشنا کردن اعضای خردسال با آیین نماز و روزه تشکر کرد.
در این محفل نورانی با حضور فرشته‌های آسمانی نماز جماعت برپا شد. حاج‌آقا صدیقی با خواندن احادیث و روایت‌های ائمه و امامان اعضای کودک و خردسال را تشویق به خواندن نماز اول وقت وگرفتن روزه کرد.
بعد از نماز سفره‌ی افطاری برای اعضایی که روزه‌ی کله گنجشکی گرفته بودند پهن گردید. تعدادی از اعضا که روزه کامل گرفته بودند درپهن کردن سفره و جمع کردن آن به مربیان کمک کردند.
 پایان بخش برنامه اهدای جایزه به اعضایی بود که به سئوال‌های قرآنی جواب داده بودند.