برپایی کارگاه پرسش‌گری در کانون پرورش فکری یک اردبیل

کارگاه پرسش‌گری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز یک اردبیل با حضور اعضای کودک، با هدف تقویت مهارت پرسش‌گری در آن‌ها برپا شد.

تشویق و ترغیب کودکان به تفکر منطقی، شکوفا کردن استعدادهای علاقمندان به پژوهش علمی و برانگیختن شور و شوق آن‌ها به اجرای تحقیق ساده و مقدماتی از اهداف برپایی کارگاه‌های پرسش‌گری است.
مهدیه علیقلی‌زاده، مربی مسئول مرکز یک اردبیل هدایت این کارگاه را بر عهده دارد. وی با بیان نیازهای ضروری کودکان در خصوص جرات و جسارت طرح پرسش و ضرورت آموزش این مهارت به آن‌ها به اهمیت کارگاه پرسش‌گری اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های پرسش‌گری با پرورش و تقویت قدرت تفکر این امکان را به کودکان می‌دهد تا به قدرت تشخیص در قوانین طبیعت و روابط اجتماعی برسند.
علیقلی‌زاده با توضیح نقش و تاثیر مهارت‌آموزی برای طرح پرسش مناسب گفت: مهارت پرسش‌گری یک قدرت ذاتی است و بی توجهی به آن عامل سرکوبی این قدرت می‌شود اما توجه به این توانایی و پرورش آن می‌تواند کودکان را به افرادی موفق در زندگی تبدیل کند.
وی افزود: فردی که دارای روحیه‌ی پرسش‌گری است با داشتن دید منتقدانه، خلاقانه و منطقی در هر کار و رفتار، از خود سوال می‌کند و در نهایت به تصمیم‌گیری و حل مسئله دست می‌یابد.
مربی کارگاه پرسش‌گری، تمرین پرسش کردن، شناسایی روش‌های گوناگون پرسش، تشخیص تفاوت میان پرسش‌هایی که قابل پاسخ‌گویی هستند و طرح پرسش درباره چیزهایی که کودکان می‌بینند، انجام می‌دهند و فکر می‌کنند، را از فعالیت‌های اجرایی در کارگاه برشمرد.
از سوی مربی مسئول مرکز یک اردبیل، تشویق اعضای علاقمند کارگاه پرسش‌گری به یافتن پاسخ برای برخی از سوال‌هایی که قابلیت تحقیق و پژوهش دارد از دیگر اهداف این کارگاه ذکر شد.