کد خبر: 232820
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
بازدید 1623
کارگاه اوریگامی در کانون 3 اردبیل فعال شد

کارگاه اوریگامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 3 اردبیل اعضای این مرکز را به کار با کاغذ و ساخت کاردستی‌های متنوع علاقه‌مند کرده است.

 

لیلا فرید مربی مسئول کانون 3 اردبیل ضمن اشاره به این مطلب این اوریگامی را هنری جذاب و خلاق توصیف کرد و گفت: اوریگامی به کودکان شکیبایی و صبر، پایداری و پیگیری و خلاقیت یاد می‌دهد و می‌تواند در آموزش‌های غیرمستقیم که مورد تاکید در آموزش اعضاست مورد استفاده قرار گیرد.

مربی مسئول کانون 3 اردبیل افزود: با ساختن اوریگامی  و تاکردن‌های پی‌درپی کاغذ طبق الگو و نقشه، اعضا یاد می‌گیرند تا پایان مراحل ساخت، صبور باشند و کار را پیگیری کنند پس به طور عملی درک می‌کنند اشتباه کردن فرایندی طبیعی در روند انجام کار است.
فرید اوریگامی را کاری مفرح نیازمند حداقل امکانات و  فضا توصیف کرد و اظهار داشت: اوریگامی می‌تواند به صورت یک فعالیت در تنهایی یا در جمع انجام شود و تا کردن‌های مکرر و تمرکز بر ساخت یک شکل مشخص  باعث رها شدن استرس و تنش‌های روزانه می‌شود. همچنین اوریگامی می‌تواند به صورت فعالیت گروهی در جمع خانواده،کلاس‌های درس و مراکز کانون انجام شود، این امر باعث تقویت مهارت‌های اجتماعی اعضا و عادت به کارهای گروهی می‌شود.
اوریگامی در کانون 3 اردبیل با استقبال خوب اعضای مرکز مواجه شده و با آموزش سطح ساده و آسان این هنر اعضا به صورت فردی و گروهی به آن رو می‌آورند.