کد خبر: 232822
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
بازدید 1111
گروه نجوم کانون 3 اردبیل از آسمان‌نمای مرکز دو بازدید کردند

اعضای پسر گروه نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 3 اردبیل از آسمان‌نمای کانون 2 این شهرستان بازدید کردند.

ودود پیشکار که هدایت این بازدید را بر عهده داشت به اهمیت چنین بازدیدهایی اشاره کرد و گفت: این بازدید به منظور آشنایی بیشتر و مفید اعضای کلاس نجوم و کاربرد عملی ستاره‌شناسی و صورت‌های فلکی و شناخت ستاره‌های دور و نزدیک، انجام شد.
وی گفت: اعضا دستگاه آسمان‌نما و چتر آن مورد توجه اعضا قرار گرفت به اعضا اجازه داده شد قسمت‌هایی مختلف این دستگاه را مورد بررسی قرار دهند و سعی کنند مطالبی را که به صورت تئوری در کلاس یاد گرفته‌اند به صورت عملی و با مشاهده‌ی حرکت و چرخش آن مشاهده کنند.
پیشکار افزود: برای اعضا شکل ستاره‌ها و ترتیب قرار گرفتن آن بر روی دستگاه و صورت‌های فلکی موجود درنیم کره‌ی شمالی و نیم کره‌ی جنوبی به نمایش درآمد. در این میان اعضا نیز با سوال سعی داشتند با دریافت پاسخ، آگاهی خود از دانش نجوم را افزایش دهند.
به اظهار این مربی فرهنگی بازدید توانست اعضا را برای ادامه حضور در کانون و کلاس‌های نجوم ترغیب کند. افزایش رغبت اعضا برای حضور در کارگاه نجوم و پایدارسازی اعضا و انجام مطالعات مرتبط با اقدام پژوهی مرکز از دیگر اهداف این بازدید علمی بود.
لازم به ذکر است که مربیان کانون 3 اردبیل اقدام‌پژوهی با موضوع «جذب و نگه‌داری اعضا با استمرار برگزاری کلاس‌های نجوم» را در برنامه‌ی کاری خود دارند که بازدید در این راستا توانست به بخشی از تحقیق‌های آن‌ها پاسخ‌گو باشد.