جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان اردبیل برگزار شد

در پایان بازدید سه‌روزه‌ی حسین موذن و هیات همراه وی متشکل از کارشناسان ارشد ستادی در حوزه‌های ادبی، فرهنگی، هنری و آموزش از مراکز استان اردبیل، جلسه‌ی شورای فرهنگی در سالن کنفرانس مرکز 5 اردبیل تشکیل شد.

در این جلسه که مدیرکل، معاون فرهنگی اداری، مسئول حراست و کلیه‌ی کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل حضور داشتند ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون استان ضمن قدردانی از میهمانان گفت: حضور تک‌تک شما عزیزان طی این سه روز برای استان ما پربرکت بود و افق‌های تازه‌ای را پیش‌روی ما گشود که قطعا در برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های آتی‌مان لحاظ خواهیم کرد.
حسین موذن با تقدیر از مهمان‌نوازی کارکنان کانون استان، انگیزه‌ی بالا و روحیه‌ی کاری ستودنی مربیان و کارکنان استان اردبیل را ستود و گفت: شنیده‌ها و دریافت‌هایم از استان اردبیل و کارکنان و مربیان استان در این بازدید به یقین تبدیل شد، کانون استان اردبیل با مدیر کانونی و اهل فکر خود و هم‌چنین مجموعه‌ای توانمند از کارشناسان و مربیان بانشاط و تواناست و انتظاری هم جز موفقیت از این مجموعه نمی‌رود.
موذن کانون را محل فصل‌های همیشه تازه خواند که با ورود هر کودک فصل تازه و متفاوتی پیش روی مربی گشوده می‌شود و مربی باید توانایی شناخت این تفاوت‌ها را داشته باشد. وی در ادامه افزود: کار فرهنگی نیاز به آرامش دارد هر جا مشاهده کردید کار فرهنگی با هیاهو همراه است بدانید در آن کار خبری از فرهنگ نیست و اتفاق دیگری دارد رخ می‌دهد چرا که ذات فرهنگ از سرو صدا و هیاهو به‌دور است.
مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون کار فرهنگی مستلزم حوصله و دانش است خاطر نشان ساخت: کتاب زیربنای کارهای فرهنگی است در هر کار و برنامه‌ای اگر کتاب غریب واقع شود مطمئن باشیم آن کار فرهنگی عقیم خواهد ماند.
موذن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت شوراهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: کانون محل تصمیم‌گیرهای شورایی است و بسیار کم اتفاق می‌افتد که در کانون تصمیم‌های انفرادی گرفته شود لذا باید به اهمیت جلسات شورای فرهنگی در کانون واقف باشیم و این جلسه‌ها را برای بررسی و رفع مشکلات برپا کنیم.
وی به کیفیت جلسات شورای فرهنگی تاکید کرد و گفت: در جلسه‌های شورای فرهنگی استان‌ها نه تنها باید مشکلات استان حل و فصل شود بلکه باید تصمیم‌های کلان و شیوه‌نامه‌های کشوری نیز در این جلسه‌ها نقد و جهت رفع نواقص به مرکز فرستاده شود.
بحث در مورد مربیان پاره‌وقت، اختیارات مدیرکل استان و رعایت انصاف و درک واقعیت‌ها بخش‌های بعدی صحبت‌های حسین موذن را به خود اختصاص داد.
بهناز علیشیری کارشناس آموزش و پژوهش در این جلسه نتایج بازدید خود از مراکز کانون استان اردبیل خوب توصیف کرد و از برخوردهای شایسته‌ی پرسنل استان قدردانی کرد.
پروانه انصار کارشناس آفرینش‌های هنری نیز ضمن اظهار رضایت از فعالیت‌ةای هنری مراکز از آرشیوهای دقیق مربیان و کارشناس هنری صحبت کرد و انرژی و روحیه‌ی کاری مربیان را ستود و سفر خود را مفید توصیف کرد.
ویدا ملکی کارشناس آفرینش‌های فرهنگی نیز از شناخت مربیان استان و این‌که به خوبی نیازها را فهمیده و روی نقطه‌ةای حساس دست گذاشته‌آند تقدیر کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
طاهره شهابی کارشناس آفرینش‌های ادبی به عشق و علاقه و انرژی خوب مربیان پاره‌وقت ادبی اشاره کرد و آن را نشان‌دهنده‌ی عشق به کار و کودکان دانست.
در ادامه کارشناسان استان به نوبت صحبت کردند و ضمن سپاس از حضور گرم میهمانان در استان اردبیل در مورد فعالیت‌های حوزه‌ی کاری خود گزارش ارایه کردند.
علیش‌پور معاون فرهنگی - اداری کانون استان، خواهان ادامه‌ی چاپ کتاب‌های رمان نوجوان و توجه به بخش کتاب‌های کودک شد.
حسین یوسفی مسئول حراست و کارشناس مسئول فرهنگی استان خواهان بازنگری در شیوه‌های بازدید کارشناسی و طراحی شیوه‌نامه‌ی جدید، استانداردسازی فعالیت‌ها، بازتعریف وظایف مربیان مسئول و احیای برخی فعالیت‌های فراموش شده در مراکز بود.
داریوش علومی کارشناس هنری استان خواهان بازدید بیشتر کارشناسان از استان‌ها و تخصیص بودجه‌ای برای تهیه‌ی ملزومات هنری شد.
شهرام پوردنیا کارشناس فرهنگی استان در خصوص ساعت‌های کاری مربیان و درخواست مربیان مبنی بر این‌که با آغاز طرح کانون و مدرسه از صبح در مراکز حضور داشته باشند، صحبت کرد.
احد برادری معاون مالی کانون استان در در خصوص تاخیر در پرداخت هزینه‌های آموزش و برخی مسایل مالی مطالبی بیان کرد.
ایرج حسینی کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار و پستی خواهان استانداردسازی فعالیت مربیان سیار و طراحی کتاب‌کار جامع کشوری و مشخص شدن گستره‌ی فعالیت‌های این مراکز شد.
کیوان عبادی کارشناس انفورماتیک کانون استان از بلاتکلیفی کارشناسان این حوزه، مشکلات نرم‌افزار کتاب‌داری و نیاز به نیروی کمکی د راین واحد خبر داد.
حسین قربانزاده کارشناس روابط‌عمومی کانون استان با اشاره به توانایی‌ بالای مربیان و کارکنان استان خواهان برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی در استان شد.
مریم علایی کارشناس ادبی استان هم از تعدد فراخوان‌ها صحبت کرد و خواهان افزایش سهمیه‌ی استان در انتخاب نهایی اثر برای حضور در فراخوان‌ها و افزودن بخش طنز به فراخوان‌های ادبی شد.
در خاتمه اللهویردیزاده ضمن سپاس مجدد از حضور همکاران گفت: هر اتفاق مبارکی که در استان روی می‌دهد را مدیون تلاش همه‌ی همکاران محترم می‌دانم. از خوشبختی‌های این حقیر است که در استان بجای تیم کارشناسی در واقع یک تیم مدیریتی دارم که با هم‌دلی و هم‌اندیشی این عزیزان، استان مدیریت می‌شود.