کد خبر: 233529
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
بازدید 1089
مانور امداد و نجات کتاب‌های آسیب‌دیده در کانون 3 اردبیل اجرا شد

اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 3 اردبیل به منظور ترمیم کتاب‌های آسیب‌دیده مانور امداد و نجات برگزار کردند.

روزهای پرهیاهو و گرم تابستان در حال تمام شدن است. روزهایی که برای بچه‌های کانون، با لذت مطالعه‌ی کتاب همراه بود. طبق بررسی نرم افزار کتابداری، آمار امانت کتاب در طول تابستان امسال، 8056 جلد بود که در مقایسه با سال قبل 100 درصد  افزایش داشت. در این میان لزوم رسیدگی به کتاب‌هایی که در طول این مدت دچار آسیب شده بودند، اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 3 اردبیل را بر آن داشت تا با مانوری خلاق به تعمیر و صحافی کتاب‌ها بپردازند.
مانور با مشارکت اعضای فعال و کتاب‌خوان مرکز به صورت نمایش خلاق و با هدف ترمیم و صحافی کتاب‌هایی که در طول تابستان، خراب شده یا آسیب دیده بودند، انجام شد. هر یک از اعضا نقشی را برای اجرا در نظر گرفته و در سه گروه تقسیم‌بندی شدند، گروه شناسایی و کشف کتاب‌های آسیب‌دیده، گروه خدمات امداد خودرویی و رساندن کتاب‌ها به اورژانس و گروه متخصصین و نجات.
ابتدا گروه اول پس از شناسایی و کشف کتاب‌های آسیب‌دیده، آن‌ها را به اورژانس خدمات کتاب‌داری رساندند، در این بخش، کتاب‌ها توسط اعضای متخصص بررسی و به بخش‌های ویژه ترمیم و رفع عیب و اتاق عمل ارسال شد. در این بخش‌ها نیز با توجه به نوع مصدومیت کتاب کار نجات و امداد انجام و کتاب‌ها پس از اصلاح و مرمت و انجام عمل‌های لازم، به بخش انتقال به قفسه‌ها ارجاع شد.