جشن‌های دهه‌ی کرامت در مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل

به‌مناسبت دهه‌ی کرامت کلیه‌ی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی در قالب جشن اجرا کردند و میزبان مسئولین شهر، خانواده‌ها و اعضای فعال مراکز بودند. گزارش زیر گوشه‌ای از این برنامه‌ها را به تصویر کشیده است.
مراکز 1 و 2 کوثر
مرکز یک کوثر به مناسبت گرامی‌داشت دهه‌ی مبارک کرامت میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) جشنی با همکاری مرکز 2 این شهرستان برگزار کرد.
در این جشن که اعضای کودک و نوجوان مرکز به همراه اولیای خود حضور داشتند، برنامه‌های متنوع و شادی اجرا شد.
ابتدا 4 عضو کودک مرکز دو کوثر با هم‌خوانی آیاتی از کلام الله مجید برنامه را آغاز کردند. راضی مربی مسئول مرکز یک به میهمانان خیرمقدم گفت و توضیحاتی در رابطه با برنامه‌های اجرائی جشن و پایان کلاس‌های تابستان ارائه کرد.
اعضای کودک مرکز یک کوثر سرود زیبایی را با موضوع دهه‌ی کرامت اجرا کردند. کلیپی از کلاس‌های متنوع تابستان تهیه شده بود که برای حضار پخش شد. اعضای مرکز یک کوثر نمایش عروسکی با موضوع امام رضا(ع) را اجرا کردند. مسابقه حفظ تعادل با اعضای کودک برگزار شد که به برندگان جوایزی تعلق گرفت. در پایان، آثار اعضا که در کلاس تابستان کار کرده بودند به صورت مجموعه‌ای درآمده بود که به اعضا تحویل داده شد.
نمایشگاه مهر و مدرسه که از محصولات کانون برپا شده بود توسط اعضا و اولیاء مورد بازدید قرار گرفت. پذیرایی از میهمانان پایان بخش جشن بود.
   به همین مناسبت مرکز یک کوثر در برنامه‌های شهرستانی نیز هم‌کاری داشت. در روز تولد حضرت معصومه(س) جشنی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با هم‌کاری امور بانوان فرمانداری برگزار شد که مجری برنامه، قاری قرآن و اجرای سرود توسط اعضای کانون صورت گرفت.
هم‌چنین با هم‌کاری بسیج خواهران سپاه ناحیه کوثر جشن دهه‌ی کرامت در منطقه 2 شهری در مسجد صاحب‌الزمان برگزار شد که اعضای کانون در این برنامه نیز شرکت فعال داشتند.
مرکز یک اردبیل
هم‌زمان با دهه‌ی کرامت نمایشگاهی از آثار رضوی مراکز پنج‌گانه به مدت دو روز در مرکز یک اردبیل برگزار شد. در این نمایشگاه آثار ادبی در قالب نامه‌ای به امام‌رضا (ع)- شعر و داستان‌نویسی، نقاشی، نشریه‌دیواری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 مرکز نیر
به مناسبت دهه‌ی کرامت و با هدف ترویج فرهنگ رضوی در بین کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف معرفی شخصیت امام‌رضا(ع)، معرفی شهر مشهد و قم، قصه‌گویی، نوشتن خاطرات زیارت، در مرکز نیر اجرا شد.
در ویژه برنامه‌ای دیگر ابتدا مسئولین شهرستان از نمایشگاه نقاشی، سفال و کارت‌پستال و از فعالیت‌های اجرا شده در مرکز بازدید کردند. فعالیت سفال‌گری با موضوع رضوی از جمله فعالیت‌هایی بود که برای بازدید کنندگان اجرا شد . در این کارگاه اعضا با همراهی مربی بصورت نمادین گنبد امام‌رضا(ع) و صحن را درست کردند.
منیری معاون فرماندار فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری کانون نیر خوب توصیف کرد و محیط کانون را برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ رضوی مناسب دانست و از مربیان مرکز قدردانی کرد. در ادامه مسئولین شهرستان از فعالیت نشریه‌نگاریی رضوی و الکترونیکی رضوی نیز بازدید کردند.
خواندن داستان رضوی و خاطرات زیارت از زبان خود اعضا از برنامه‌های جنبی این ویژه برنامه بود. پذیرایی و اجرای نمایش عروسکی آفتاب از کجا سر می‌زند با موضوع رضوی حسن ختام این ویژه برنامه بود.
مرکز نمین
به مناسبت دهه‌ی کرامت و میلاد کریمه‌ی اهل بیت، حضرت معصومه(س) مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین با هم‌کاری مرکز دولت آباد، به استقبال این ایام رفتند.
به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و دهه‌ی کرامت مراسم جشنی با عنوان (با کریمان) و با حضور بیش 130 نفر از اعضای دختر و پسر مرکز نمین به همراه والدینشان و امور بانوان فرمانداری، هم‌چنین مربی مسئول و مربی ادبی و دو نفر از اعضای مرکز دولت آباد، در سالن آمفی تئاتر مرکز نمین برگزار شد.
بر این اساس، خواندن سرود ملی ایران، قرائت آیاتی چند از قرآن‌کریم توسط حاملان قران، شعرخوانی، اجرای نمایش عروسکی با عنوان آرزوی دیدار، اجرای مسابقه‌ی شاد توسط اعضای مرکز نمین، هم‌چنین قصه‌گویی و اجرای دکلمه توسط دو عضو مرکز دولت‌آباد، مناسب با این ایام، از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.
ابتدای جشن، فرج‌زاده مربی مسئول مرکز، ضمن خوش‌آمد به همه‌ی مهمانان، ولادت حضرت معصومه و امام رضا(ع) را به همه تبریک گفت و از پایان تعدادی از کلاس‌های تابستانی و برپایی نمایشگاهی از آثار هنری اعضا در سالن مرکز خبر داد. اعضا در این روز پایان فعالیت‌های تابستانی را نیز جشن گرفتند و به شادی پرداختند و بعد از پایان جشن و پذیرایی، از نمایشگاه آثار هنری و فروشگاه محصولات فرهنگی مرکز بازدید کردند.
 تلاوت جمعی سوره‌ی کوثر در کارگاه قرآن، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، خواندن اشعار مناسب با این ایام در کارگاه ادبی، معرفی شخصیت امام رضا(ع) و هم‌چنین حضرت معصومه(س) در پانل دیواری، معرفی کتاب، کارت پستال‌سازی، برگزاری ایستگاه نقاشی، هم‌چنین برپایی نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرا شده به مدت یک هفته، در مرکز به مناسبت دهه‌ی کرامت بود.
مرکز گرمی
هم‌زمان با ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و برادر گرامی‌شان امام رضا(ع) و آغاز دهه‌ی کرامت، اعضای فعال کودک و  نوجوان کلاس‌های فرهنگی ادبی و هنری تابستان سال جاری مرکز گرمی به همراه والدین خود و مراکز انگوت و موران به همراه اعضا فعال خود در مرکز گرد هم آمدند و ضمن اجرای جشن پایان تابستان و جشن کرامت مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند.
 پخش سرود ملی، قرائت قرآن، خیرمقدم گویی، قصه‌گویی، مولود‌خوانی، اجرای نمایش‌عروسکی اعضا ارشد کانون، قرائت متن ادبی توسط اعضا برتر ادبی، موسیقی، اهدای جوایز به اعضا برتر در جشنواره‌های رضوی و مسابقه پرتاب دارت به تصاویر اوباما و نتانیاهو بین والدین که مورد استقبال پر شور اعضا و والدین قرار گرفت، از جمله برنامه‌های جنبی مراسم بود.
در پایان این مراسم نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری و ادبی و آثار مربی هنری و خوشنویسی و آثار اعضا با موضوع حمایت از کودکان غزه و محصولات فرهنگی کانون، توسط روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان گرمی افتتاح شد، پایان بخش این برنامه بازدید اعضا به همراه والدین از این نمایشگاه بود.
مرکز 3 اردبیل
اردوی اعضای فعال مرکز 3 در پارک بانوان اردبیل برگزار شد.
این برنامه به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر و آغاز دهه‌ی کرامت و با حضور 30 نفر از اعضای فعال مرکز برگزار شد.
برنامه با ورزش و نرمش صبح‌گاهی آغاز شد و اعضای کودک و نوجوان دختر مرکز، با حضور در کارگاه‌های ادبی و هنری که در فضای باز برگزار شد، به اجرای فعالیت پرداختند.
اعضای کلاس ادبی که از ماه‌ها قبل خود را برای مسابقه‌ی مشاعره آماده کرده بودند، در این روز به رقابت پرداختند و نفر برگزیده، انتخاب شد. هم‌چنین مسابقه‌ی کتاب‌خوانی و آشنایی با نویسندگان نیز بخش دیگری از این برنامه‌ها بود. در این مسابقه، اعضا به پرسش‌های مربی در رابطه با کتاب‌هایی که خوانده بودند پاسخ دادند و اعضایی که بیشترین پاسخ صحیح را داده بودند، انتخاب شدند.
مسابقه‌ی نقاشی، شعرخوانی شعرهایی در وصف امام رضا (ع)، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این اردو بود که برای اعضای شرکت کننده به اجرا درآمد. گردش در طبیعت و بازی در پارک و استفاده از وسایل بازی، شادی و نشاط دوچندان به اعضا بخشید.
در پایان برنامه، جوایزی به اعضای منتخب مسابقه‌ها و هدایایی به رسم یادبود برای تمام دختران شرکت کننده، اهدا شد.  
مرکز 4 اردبیل
مرکز 4 اردبیل مجری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در دهه‌ی کرامت بود.
نقاشی با موضوع دهه‌ی کرامت و امام رضا (ع)
خوشنویسی جملات گهربار و احادیث رضوی به مناسبت دهه‌ی کرامت
جمله‌نویسی و برگزاری کارگاه و داستان رضوی به مناسبت دهه‌ی کرامت و حضور فعال در مسابقه‌های سراسری رضوی
قصه‌گویی رضوی و روخوانی از کتاب‌های داستانی مار و گنجشک ،ماهک و پرنده‌ها ، و...
اجرای فعالیت‌های پژوهشی در مورد امام رضا (ع) با اعضای نوجوان مرکز
بحث آزاد پیرامون مباحث رضوی هم‌چون علل سفر حضرت امام‌رضا (ع) به ایران و تبیین سیاست مامون در این راستا
 برگزاری جشن پایان کلاس‌های تابستانی در دهه‌ی کرامت و روز دختر و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری بویژه اجرای فعالیت‌های قرآنی توسط اعضای فعال کلاس‌های قرآن در تابستان
اجرای فعالیت نشریه‌نگاری با دو گروه دختر و پسر نوجوان با محوریت موضوعی رضوی
معرفی کتاب‌های زندگانی امام‌رضا (ع) و سیره پیشوایان برای اعضای نوجوان
انجام دادن فعالیت آشنایی با احادیث امام‌رضا (ع) و تهیه کارت‌هایی با احادیث رضوی با حضور اعضای نوجوان دختر
حضور در برنامه مشترک دهه‌ی کرامت مراکز پنج‌گانه شهرستان اردبیل در سینما تربیت کانون و شعرخوانی یکی از اعضای ادبی مرکز در این مراسم
تجلیل از برگزیدگان سراسری رضوی و اعضای مرکز در دهه‌ی کرامت  
مرکز 3 مشگین‌شهر
در جشن کرامت مرکز شماره 3 مشگین‌شهر میزبان اعضا و مربیان مراکز مشگین‌شهر و شهرستان گرمی بود .به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی کرامت جشن با حضور اعضای فعال مرکزشماره 3 مشگین‌شهر و شهرستان گرمی و مربیان فرهنگی مراکز 1 و 2 مشگین‌شهر در مرکز شماره  3 برگزار شد.
ابتدای برنامه جعفری مسئول مراکز مشگین‌شهر ضمن خوش آمدگویی و تبریک دهه‌ی کرامت، حضور اعضا و مربیان مرکز گرمی را در برنامه مرکز شماره 3 مشگین شهر مغتنم شمرده و این حضور را مبارک عنوان کرد و گفت: دهه کرامت بهترین فرصت است تا انسان از محبت ائمه معصومین نسبت به یکدیگر الگو گرفته و در جهت رسیدن به کمال از ائمه معصومین یاری بجویند.
در ادامه داداش‌زاده مجری برنامه ضمن شعرخوانی و معرفی ایام دهه کرامت، از مربی گرمی دعوت کرد تا با معرفی شهرستان گرمی اعضای مرکز شماره 3 مشگین‌شهر را با قابلیت‌ها ومناظر دیدنی شهرستان گرمی آشنا سازند.
قصه‌گویی، نمایش انیمیشن، اجرای سرود توسط گروه سرود مرکز شماره 3 و..... از دیگر برنامه‌هایاجرا شده در این جشن بود.
در آخر اعضای مرکز 3 مشگین‌شهر با اعضای مرکز شهرستان گرمی پیوند دوستی و رفاقت برقرار کردند. برنامه در ساعت 12 با پخش سرودهای کودکانه و پذیرایی به پایان رسید و اعضای مرکز گرمی به همراه مربیان همراه، مرکز 3 مشگین‌شهر را به قصد بازدید از مناطق دیدنی مشگین‌شهر ترک کردند.
مرکز 2 پارس‌آباد
به مناسبت دهه‌ی کرامت ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «سرزمین آفتاب» با مشارکت مراکز 2 پارس‌آباد، اصلاندوز و کتاب‌خانه سیار به میزبانی مرکز1 پارس‌آباد برگزار گردید.
در این برنامه مربیان مرکز 2 با حضور در کارگاه‌های خود به اجرای متنوع برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند. مربی ادبی شمس تصاویری از اینترنت درباره‌ی امام‌رضا(ع) بر روی یک طرف از مقوا نصب کرده و در اختیار اعضا قرار داد سپس از اعضا خواست تا با توجه به تصاویر به نوشتن یک اثر ادبی در طرف دیگر مقوا بپردازند.
مربی هنری نیز با قصه‌گویی از کتاب خوشبوتر از گلاب با نام چشمه کوچک برای اعضای قصه‌گویی کرد و از اعضا خواست تا تصاویری را که از این قصه دریافت کرده‌اند را روی مقوای 20*30 تصویرگری کنند.
 ساخت کارت‌پستال معرفی شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)توسط اعضای نوجوان از دیگر برنامه‌های این مرکز بودکه در سالن مطالعه مرکز 1 برگزار گردید.
در بخش اهدای جوایز به برگزیدگان دومین جشنواره عروسک‌سازی مربی مسئول مرکز 2 به تشریح فعالیت‌های تابستانی مرکز و معرفی برگزیدگان جشنواره‌های کشوری، بین‌المللی، استانی این مرکز برای فرماندار و هیئت همراه توضیحاتی ارائه داد. اعضای مرکز از دست فرماندار شهرستان جایزه دریافت کردند.
مرکز یک مشگین‌شهر
در مرکز یک مشگین‌شهر با توجه به برنامه‌های اعلامی از طرف دفتر استان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرکز، ویژه برنامه‌های دهه‌ی کرامت به شرح زیر اجرا شد.
 جشن  مراکز سه‌گانه:
این جشن با مشارکت مراکز سه گانه‌ی مشگین‌شهر، در مرکز سه شهرستان برگزار شد. در ابتدا، جعفری مسوول هماهنگی مراکز سه‌گانه، ضمن خوش‌آمد‌گویی به مهمانان و تبریک دهه‌ی کرامت به آن‌ها، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در این دهه را ارائه کرد،  سپس مجری برنامه به اعلام برنامه‌های جشن پرداخت.
این برنامه با سرودی از اعضای مرکز سه ادامه پیدا کرد و در ادامه اسلام حسن‌زاده (میهمان برنامه و مربی مرکز گرمی) ضمن معرفی خود و مرکزشان، این دهه را به میهمانان و اعضای مراکز تبریک گفت.  قصه‌گویی مربیان مراکز با موضوع امام رضا(ع)، مسابقه، بازدید از فعالیت‌های مرکز سه توسط اعضای سایر مراکز، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود.  برنامه با پذیرایی از میهمانان پایان یافت.
برگزاری نمایشگاه:
در ایام دهه‌ی کرامت نمایشگاهی از آثار اعضا و مربیان مرکز برگزار شد. در این نمایشگاه آثار هنری و ادبی اعضا و مربیان به نمایش عموم گذاشته شد. آثار ادبی اعضا که به مسابقه‌ةای رضوی ارسال شده بودند نیزدر نمایشگاه چیده شد.
 در ابتدای افتتاحیه سرپرست مرکز ضمن خوش آمد گویی به اعضا و والدین آنها، گزارشی ازمسابقات رضوی که اعضا در طول چند سال اخیر شرکت کرده بودند و موفق به کسب مقام شده بودند ارایه کرد. سپس چند نفر از اعضا متن های ادبی، در رابطه با دهه‌ی کرامت و میلاد امام رضا (ع) خواندند و در ادامه میهمانان به بازدید از آثار نمایشگاه پرداختند. این نمایشگاه به مدت یک هفته در مرکز برقرار بود.
جشن میلاد امام رضا (ع):
این برنامه با مشارکت مرکز 1،2 و بسیج هنرمندان مشگین‌شهر برگزار شد. برنامه با قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی شروع شد. سپس رئیس بسیج هنرمندان، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع)، از تلاش مراکز کانون در برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری تشکر کرد. در این برنامه از اعضای ادبی که در جشنواره ی ادبیات داستانی و ستاد اقامه‌ی نماز شرکت نموده بودند نیز تجلیل شد. خوانش داستان توسط مربی ادبی مرکز یک، مولودی خوانی، قصه‌گویی عضو مرکز 2 مشگین‌شهر با موضوع امام رضا (ع) و ... از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
مرکز خلخال
مرکز فرهنگی هنری خلخال به مناسبت ایام کرامت رضوی برنامه‌های متعددی را با کودکان و نوجوانان در راستای ترویج فرهنگی رضوی انجام داد که به اهم آن‌ها اشاره می‌شود:
ایستگاه نقاشی
در این برنامه که هم برای دختران و هم برای پسران و به دو صورت فردی و گروهی انجام شد،کودکان و نوجوانان آثاری را با موضوع رضوی خلق کردند و  ارادات و احساسات خود را به غریب الغربا(ع) نشان دادند.
شعرخوانی
مربی پس از انتخاب و گلچین اشعار رضوی آن‌ها را با تکنیک‌هایی چون تکرار گروهی، جاگذاری کلمات و ... برای اعضا قرائت کرد.
نمایش خلاق
 نمایش خلاق از معجزه‌ی نجات آهو یکی دیگر از برنامه‌های مرکز در این ایام مبارک بود. دختران و پسران به حال مسابقه این داستان را بصورت نمایش خلاق اجرا کردند.
قصه‌گویی
با کمک قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان با گوشه‌های از دریای کرامت و مهربانی  امام هشتم آشنا شدند: قصه‌ی مار و گنجشک، قصه‌ی مزد کارگر و قصه‌ی دعبل.
مسابقه
شرح مسابقه به این صورت بود که از قبل سوال‌هایی درباره‌ی زندگی امام رضا(ع) طراحی کردیم و در روز جشن، سوال را می‌پرسیدیم و بچه‌ها باید با بلند کردن دست جواب می‌دادند، در پایان به برندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
دکلمه
دکلمه خوانی یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که توسط کودکان انجام شد. کودکان دکلمه‌های خود را که با موضوع‌های رضوی برای سایر بچه‌ها خواندند.
پخش انیمیشن های اعضا
برنامه ‌ی دیگر پخش انیمیشن‌های اعضا با موضوع‌های رضوی بود که با هدف آشنا کردن اعضا با سیره‌ی رضوی و پویانمایی رضوی بود.
مرکز 2 مشگین‌شهر
برپایی نمایشگاهی از آثار رضوی اعضا به مدت یک هفته در مرکز، که شامل نشریه‌دیواری رضوی، آثار ادبی اعضا ( که بر روی پانل نصب شد ) و آثار نقاشی با موضوع امام رضا و زیارت بودند.
در طول دهه‌ی کرامت فیلم نمایش‌عروسکی رضوی (بانام آرزوی پرنده) که اعضا برای جشنواره رضوی کار کرده بودند برای اعضا و خانواده‌هایشان در سالن سینما با استفاده از دستگاه پروژکتور پخش شد. هم‌چنین فیلم انیمیشن رضوی که در سال گذشته مقام ششم کشوری را کسب کرده بود به نمایش گذاشته شد.
جشن ویژه دهه‌ی کرامت با هم‌کاری سه مرکز در مرکز3 ( آلنی) برگزار شد. در این جشن جعفری (مسئول مرکز آلنی) دهه‌ی کرامت را به میهمانان تبریک گفته و حضور میهمانانی که از مراکز موران و گرمی تشریف داشتند را گرامی داشت.
مجری برنامه نیز با در مورد روند برنامه توضیح داده و برنامه‌ها یک به یک اجرا شد. از جمله: سرودخوانی، قصه‌گویی اعضا و مربیان، صحبت اسلام حسن‌زاده مربی مرکز گرمی در مورد دهه‌ی کرامت و توضیح و معرفی مرکز گرمی و شهر گرمی، پخش انیمیشن، و اجرای مسابقه، در انتها نیز پذیرایی و اهدای جوایز به اعضایی که در جشنواره‌های رضوی حضور پرشور داشتند.
برگزاری جشن بزرگ میلاد امام‌رضا(ع) با همکاری مرکز 1 و بسیج هنرمندان شهرستان در تالار فرهنگی بزرگ شهرستان با حضور مسئولین شهرستانی و استانی که در این جشن نیز اعضا مرکز به اجرای برنامه پرداختند که از جمله‌ی آن‌ها قصه‌گویی عضو مرکز بود.
قصه‌گویی اعضای دختر مرکز با موضوع رضوی که برای والدین اعضا برگزار شد. در این برنامه 5 نفر از اعضا دختر کودک که از قبل آماده شده بودند به نوبت به قصه‌گویی پرداختند.
مرکز بیله‌سوار
 به مناسبت آغاز دهه‌ی کرامت جشن ویژه‌ای در سالن سینمای کانون بیله‌سوار با همکاری کانون جعفرآباد برگزار گردید.
   آغازگر برنامه تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط حافظ جزء سی ام قرآن و عضو نمونه کانون، نازنین باوفا، بود.
   در ادامه قصه مسافر غریب توسط شکر سیف‌اللهی، مسئول مرکز بیله‌سوار، و قصه ضامن آهو توسط اکبر شکرزاده، مسئول مرکز جعفرآباد، برای اعضای شرکت کننده در جشن قصه‌گویی شد.
معرفی کتاب‌های مذهبی، معرفی شخصیت حضرت امام رضا(ع) و شهر مقدس مشهد، تشکیل کارگاه کاغذ و تا، پذیرایی، تجلیل و اهدای جوایز به اعضای نمایش عروسکی و سایر اعضای شرکت‌کننده در سری جشنواره‌های رضوی از برنامه‌های دیگر این جشن بود.