هدف از برگزاری هفته‌ی ملی کودک ارتقای آگاهی جامعه نسبت به مسایل کودکان است

ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نشستی با خبرنگاران فارس و ایرنا هدف و برنامه‌های روز جهانی و هفته ی ملی کودک را تشریح کرد.

در این نشست اللهویردیزاده ضمن تبریک این روز خجسته و بیان تاریخچه‌ای از این مناسبت بین‌المللی روز کودک هدف از بزرگداشت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک را ارتقای آگاهی جامعه نسبت به مسایل کودک عنوان کرد و گفت: جلب توجه جامعه و در راس آن خانواده‌ها، نسبت به حوزه‌ی کودک و نوجوان بی‌تردید به شناخت بیشتر از این حوزه شده بسیاری از نارسایی‌ها را مرتفع خواهد کرد.
وی با اشاره به این‌که کارهای شایسته‌ای در حوزه‌ی کودک از طرف نهادها بخصوص کانون پرورش فکری انجام شده است تاکید کرد: اهمیت حوزه‌ی کودک و حساسیت آن به حدی است که برنامه‌ریزی‌های انجام شده کافی به نظر نمی‌رسد و برخی موازی‌کاری‌ها و واگرایی در سیاست‌گذاری‌ها به چشم می‌آید که امید می‌رود در آینده هماهنگی‌ و انسجام بهتری را در درک نیازهای کودک شاهد باشیم.
اللهویردیزاده استراتژی مهم کانون استان اردبیل را دورشدن از تقلید و نزدیک شدن به تولید عنوان کرد و گفت: در این مدت تلاش کرده‌ایم در مراکز کانون فعالیت‌هایمان به پرورش و تولید فکر منجر شود چرا که تولید فکر اولین گام برای توسعه و آفرینش است.
مدیرکل کانون استان اردبیل به موفقیت‌های کانون استان در عرصه‌ی تولید به چاپ کتاب، تصویرگری، ترجمه و آثار نمایشی اشاره کرد و افزود: تولیدات ادبی و هنری نیازمند طی پروسه و فرآیند خاصی است و توجه ویژه‌ی نهادهای فرهنگی را می‌طلبد تا با فراهم کردن زمینه‌های مناسب آموزش و نقد آثار فاخر پدید آید.
این مسئول فرهنگی ضمن اشاره به ضرورت مشارکت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین عموم مردم در بهبود مستمر امور کودکان تاکید کرد: تنها با تغییر نگرش خویش نسبت به مسایل کودکان خواهیم توانست گامی بلند برای خدمت به کودکان برداریم و با نگاه کودکانه به دنیای کودک نخواهیم توانست در این حوزه کارهای بزرگ انجام دهیم و متاسفانه فعالیت‌های ما به برگزاری چند نشست و جشنواره در خصوص کودک محدود خواهد ماند.
تشریح برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان استان اردبیل در طول هفته‌ی ملی کودک، اشاره به اهم این فعالیت‌ها، تشریح برنامه‌های متنوع کانون از دیگر صحبت‌های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل د را ین نشست خبری بود.