هر اقدامی در هر حوزه‌ای باید پیوست کودک و نوجوان داشته باشد

آیین اختتامیه دومین جشنواره‌ی طنز سیب با حضور ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و کارشناسان و مربیان کانون و جمعی از اعضا و دانش‌آموزان در سالن تربیت برگزار شد.

در این آیین اللهویردیزاده با تبریک ایام مبارک هفته‌ی ملی کودک و دهه‌ی ‌ولایت و امامت با اشاره به لزوم تامین امنیت و آسایش کودکان در اقصی نقاط جهان گفت: در این ایام خجسته آرزوی آن را داریم که هیچ کودک در هیچ نقطه‌ای از جهان در شرایط سخت زندگی نکند و روزهایی خوش که حق هر کودکی است برای همه‌ی کودکان مهیا شود.
وی با قدردانی از زحمت‌های مربیان و اعضای ادبی مراکز که زمینه‌ی برگزاری باشکوه دومین جشنواره‌ی ادبی طنز سیب را فراهم کردند گفت: هر اقدامی در هر حوزه‌ای باید پیوست کودک و نوجوان داشته باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کانون با تاکید به نقش خانواده‌ها در تربیت کودکان کانون را نسبت به نهاد خانواده یک نهاد ثانویه نامید و افزود: خانواده‌ها ستاد فرهنگی ما هستند و کانون مرهون حمایت و اعتماد خانواده‌هاست.
این مسئول فرهنگی کودکان را فلسفه‌ی وجودی کانون دانست و خاطر نشان ساخت: شادی حق کودکان است و جشنواره‌هایی که زمینه‌ی طنز و شادی دارند می‌تواند در تحقق این حق کارایی داشته باشد.
وی دومین جشنواره‌ی طنز سیب را نتیجه‌ی فرآیند فعالیت‌ کارگاه‌های ادبی دانست و اظهار امیدواری کرد این جشنواره در گام‌های بعدی بصورت فراگیر با حضور عموم مردم و دانش‌آموزان مدارس برگزار شود.
آیین اختتامیه با خوانش اثر از سوی اعضای برگزیده ادامه یافت در پایان با قرائت بیانیه هیت داوران اعضای برگزیده لوح تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.
دبیرخانه‌ی دومین جشنواره‌ی طنز سیب 250 اثر از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دریافت کرده بود که توسط هیت داوران 14 اثر برگزیده شد و 6 اثر نیز شایسته‌ی تقدیر معرفی شد.
مریم قربانی از مرکز 1 پارس‌آباد، نگار سلیمانی از مرکز 2 اردبیل، حامد غیاثی از مرکز گرمی، سحر نظری از مرکز بیله‌سوار، پریا ستوده از مرکز 4 اردبیل، ملیکا محمودی از مرکز 2 مشگین‌شهر، فاطمه بساط از مرکز دولت‌آباد، آناهیتا عیسی‌پور از مرکز نمین، عذرا عینی از مرکز 3 اردبیل، فائزه ندایی از مرکز جعفرآباد، آیدا خیرخواه‌مقدم از مرکز 1 اردبیل، ندا رحیم‌پور از مرکز 4 اردبیل، نسترن اسدی‌آذر از مرکز 4 اردبیل و مینا اسماعیل‌زاده از مرکز خلخال برگزیدگان دومین جشنواره‌ی ادبی طنز سیب در بخش‌های داستان، شعر، قصه از روی تصویر، خاطره، نامه و بخش آزاد بودند.
9 مربی کانون پرورش فکری استان نیز در این جشنواره با اهدای لوح تقدیر شدند.