کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی برای مادران

کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی برای مادران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 2 مشگین‌شهر برگزار شد.

جذب و پایدارسازی اعضا یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است راه‌کاری اساسی که برای تحقق این مهم وجود دارد برقراری ارتباط نزدیک با خانواده‌های اعضا، آشنا کردن آن‌ها با کانون و برنامه‌های آن و هم‌چنین بالا بردن شناخت و آگاهی آن‌ها در مورد تربیت کودکان است.
برای نیل به این هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 2 مشگین‌شهر  کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی برای خانواده‌ی اعضا برگزار کرد.
این برنامه جهت آسیب‌شناسی در خصوص عدم برقراری روابط اجتماعی مناسب وشیوه‌های مناسب رفتار و آداب و معاشرت با دیگران، مخصوصاً در هم‌سالان و هم‌چنین به علت حساس بودن دوران نوجوانی و نیاز به دقت بیشتر اولیاء در این زمینه برگزار شد.
اداره‌ی بهزیستی شهرستان مشگین‌شهر با کانون در این خصوص مشارکت داشت تا دوره با عنوان آموزش مهارت‌های زندگی برای مادران بصورت فرآیندی به مدت یک ماه در روزهای فرد برگزار شود.
در هر جلسه یکی از اولیاء در خصوص مشکلات و معضلاتی که با فرزند نوجوان خود دارد و قادر به حل آن نیست صحبت می‌کند و کارشناس و مشاور حاضر در جلسه به ارایه‌ی راه‌کار برای حل مشکل می پردازد.
این برنامه در قالب فعالیت پژوهشی در حال اجراست و خانواده‌هایی جهت حضور در این کارگاه دعوت شده‌اند که فرزندان آن‌ها اعضای کانون هستند تا بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی بازخورد این جلسه‌ها دریافت و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.