دو کودک از استان اردبیل صاحب مقام دوم و دیپلم افتخار شدند

دو عضو هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نهمین مسابقه‌ی بین‌المللی رنگین‌کمان کشور رومانی صاحب رتبه‌ی دوم و دیپلم افتخار شدند.

حسن محمدی ۱۱ ساله نشان جایزه دوم و زهرا دادرس۶ ساله دیپلم افتخار، هر دو از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ۲ پارس‌آباد اعضایی هستند که در این مسابقه حایز مقام شده‌اند.  
همچنین در این مسابقه‌ی بین‌المللی ۱۳ کودک ایرانی نیز حایز مقام‌های اول، دوم و دیپلم افتخار شده‌اند، سپیده طاهری ۱۰ ساله و میثم عبداللهی ۱۲ ساله از تهران موفق به کسب نشان جایزه اول، ملیکا معیری ۹ساله و امیر حسین ولی‌زاده ۱۲ساله هر دو از تهران مقام دوم، بنیامین کرامتی‌نیا ۹ساله از خوزستان و حسین کبیری ۱۲ساله از اصفهان نشان جایزه سوم و ساجده میرزایی۱۴ساله از کرمان، دیلان قهرمان‌پور۱۲ ساله از آذربایجان‌غربی، رها خرمی ۹ ساله از کرمانشاه، مهدی اربابی۱۳ ساله از سیستان و بلوچستان، ساینا زمانیان۱۰ ساله و علی تفعلی ۱۱ ساله هر دو از تهران و مائده عظیمی ۱۸ ساله از آذربایجان‌شرقی دیپلم افتخار (جایزه ویژه) این مسابقه بین‌المللی را دریافت کرده‌اند.
نهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «رنگین کمان» کشور رومانی در سال ۲۰۱۴ با موضوع «عشق به زمین» و با هدف بیدارکردن حس مسوولیت‌پذیری کودکان برای حفظ محیط زیست برگزار شد.
در مجموع ۳۲۹۴ اثر از ۲۷ کشور جهان به این مسابقه ارسال شده بود که اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با ۸۵۷  اثر در آن حضور داشتند.