کد خبر: 235663
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
بازدید 1357
جلسه‌ی کارگروه پدافند غیرعامل کانون برگزار شد

اولین جلسه‌ی کارگروه پدافند غیرعامل با حضور ودود علیش‌پور معاون فرهنگی اداری کانون، حسین یوسفی مسئول حراست و دبیر کارگروه پدافند غیرعامل کانون و اعضای گروه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حسین یوسفی به عنوان دبیر کارگروه پدافند غیرعامل با بیان به نقش و اهمیت پدافند غیرعامل و به ضرورت آموزش همگانی برای حفظ داشته‌های فیزیکی و صیانت از دستاوردهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مانورهای مورد نیاز و تصمیم‌هایی برای حفاظت IT  در کانون انجام شده که علاوه بر آشنایی همکاران کانون باعث خواهند شد گام مناسبی در خصوص پدافند غیر عامل برداشته شود.
وی با بیان این‌که مانور اطفای حریق و اجرای مانور تامین برق اضطراری در مواقع خطر در کانون اجرا خواهد شد افزود: علاوه بر اجرای مانورهای اطفای حریق و برق اضطراری باید در عرصه‌ی فرهنگ نیز تصمیم‌هایی اتخاذ کنیم که پدافند غیرعامل و لزوم شناخت ابعاد مختلف آن نزد مربیان و همکاران نهادینه شود.
جلوگیری از آسیب‌های اینترنتی، ارسال بروشور به مراکز کانون، تجهیز ساختمان اداری کانون به دوربین مداربسته، راه‌اندازی سرور مرکزی از دیگر صحبت‌های دبیر کارگروه پدافند غیرعامل در جلسه بود.
ودود علیش‌پور معاون فرهنگی اداری کانون در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که با دید و شناخت اندیشمندانه نیازهای جامعه را کالبدشکافی کرده و بر مسئله‌ی پدافند غیرعامل تاکید بسیار دارند گفت: پدافند غیرعامل فقط مختص اماکن و داشته‌های فیزیکی نیست و امروزه بنا به نیاز جامعه بسیار گسترده‌تر کاربرد دارد و باید از این دانش در حوزه‌ی فرهنگ جامعه و حفظ داشته‌های ارزشمند معنوی بهره ببریم.
وی با تاکید به این‌که امروزه کشورها کمتر به جنگ فیزیکی تمایل نشان می‌دهند بزرگ‌ترین خطر در جوامع اسلامی و کشورمان را تهاجم فرهنگی و هجمه‌های تبلیغاتی برای کم‌رنگ کردن باورهای مذهبی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید با آسیب‌شناسی و شناخت حساسیت‌های جامعه به ریشه‌های بی‌اعتنایی و بی‌اعتقادی‌ها پی ببریم و ترفندهای دشمن را در این زمینه‌ها شناخته و خنثی کنیم و این نیازمند ارتقای دانش پدافند غیرعامل است.
علیش‌پور در ادامه به برنامه‌ریزی گسترده‌ی دشمن در زمینه‌ی کم‌رنگ کردن باورهای دینی و فرهنگی اشاره کرد و تلاش برای آگاه‌سازی خانواده‌ها و آموزش کودکان را از وظایف پدافند غیرعامل نامید.
بهمن باقلاچی رئیس امور عمومی کانون نیز به تشریح اقدام‌های انجام شده در خصوص بیمه‌ی مراکز و راه‌اندازی سیستم جامع کامپیوتری برای ذخیره‌ی اطلاعات پرداخت و گفت: در هر سازمان اطلاعات انباشت شده در کامپیوترها از اهمیت کاری و اطلاعاتی برخوردار است و در مواقعی احتمال بروز خطر از بین رفتن این اطلاعات وجود دارد لذا باید به فکر راه‌اندازی سیستم جامع برای ذخیره‌ی اطلاعات باشیم.
باقلاچی لزوم بیمه‌ی مراکز در برابر آتش‌سوزی را یادآور شد و افزود: بیمه‌ی آتش‌سوزی مراکز به‌صورت یک‌پارچه انجام گرفته است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
کیوان عبادی کارشناس انفورماتیک نیز با تشریح وضعیت موجود سیستم‌های کامپیوتری اداره و مراکز، به لزوم تهیه‌ی آنتی‌ویروس تحت سرور برای عدم استفاده از آنتی‌ویروس‌های اشاره کرد و گفت: باید شبکه‌ی بی‌سیم و استفاده از شبکه‌های موجود را برای حفظ امنیت جمع‌آوری کرده و از شبکه‌ی کابلی استفاده کنیم.
به‌روز رسانی شناسنامه‌ی سیستم‌ها، راه‌اندازی اتوماسیون اداری، آموزش همکاران و لزوم خود توانمندسازی آن‌ها از دیگر مباحث کارشناس انفورماتیک بود.
حسین‌قربانزاده کارشناس روابط‌عمومی کانون د ر این جلسه به لزوم اجرای برنامه‌های مشترک بین مراکز اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه اجرای برنامه‌های مشترک بین مراکز علاوه بر گستردگی و غنای برنامه‌ها باعث می‌شود مخاطبان بیشتری از برنامه بهره ببرند و اگر در این برنامه‌ها از سایر ارگان‌ها و نهادهای هم‌سو با اهداف کانون دعوت به عمل آوریم خواهیم توانست بهره‌ی بیشتری از برنامه‌های اجرا شده ببریم.