حجاب و عفاف در حیطه‌ی حقوق شهروندی تعریف می‌شود

اولین جلسه‌ی ستاد صیانت از حجاب و عفاف و حقوق شهروندی با حضور ناهید اللهویردیزاده مدیرکل و اعضای ستاد صیانت از حجاب و عفاف و حقوق شهروندی تشکیل شد.

در این جلسه ناهید اللهویردیزاده با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی، انجام کار مفید را در گرو برنامه‌ریزی منسجم معرفی کرد و گفت: فعالیت‌ها باید دارای خروجی باشد و نتایج آن در رفتار سازمانی به چشم دیده شود.
وی با بیان این‌که هر کار فرهنگی در قدم نخست باید منجر به تغییر نگرش و در گام بعد به تغییر رفتار بینجامد افزود: با توجه به نظام دینی و الهی ما اگر بیان کنیم که حجاب و عفاف باید رعایت شود سخنی منطقی است اما نیازمند عمقی‌نگری است چرا که اگر تقابل و تنشی در برابر امر به معروف دیده می شود ناشی از رواج اندیشه‌های غلطی است مبنی بر این‌که با این کار تعرضی به حقوق شهروندی صورت می‌گیرد در حالی که مسئله‌ی حجاب و عفاف در حیطه‌ی حقوق شهروندی ما تعریف می‌شود و امنیت اخلاقی جامعه در گرو پاس‌داشت ارزش‌های دینی است.
اللهویردیزاده سپس به گستره‌ی موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: همیشه در خصوص عفاف و حجاب نگاه‌های ما معطوف زن‌هاست در حالی که در قرآن‌کریم در این باب اول مردها مورد خطاب هستند لذا باید در برنامه‌های تدوین شده آقایان را نیز فراموش نکنیم.
مدیرکل کانون خواهان اجتناب از برنامه‌های شعاری و تکراری شد و از اعضای ستاد و مربیان خواست هر ایده و طرحی را با فعالیت‌های رایج کانون مناسب‌سازی کنند تا به نتیجه‌ی مطلوب دست یابند.
ملیحه ملک‌زاده دبیر ستاد صیانت از حجاب و عفاف و حقوق شهروندی کانون گزارش جامعی از مفاد ستاد صیانت ارایه کرد و از اعضای جلسه خواست نظر و پیشنهاد خود را در خصوص بندهای مطرح شده به منظور تدوین برنامه‌ای منسجم و اجرایی بازگو کنند.
بازدیدهای فصلی از مراکز کانون، تشویق و ترفیع همکارانی که در خصوص عفاف و حجاب الگو هستند، نصب بنرهای ویژه، تشویق کارکنان و همکاران، ارشاد متخلف‌ها، برپایی همایش و جلسه‌های اخلاقی، برپایی نشست‌های علمی از اهم مواردی بود که دبیر ستاد صیانت کانون به آن‌ها اشاره کرد.
در ادامه ودود علیش‌پور، حسین یوسفی، بهمن باقلاچی، فرزاد فولادلونژاد، احد برادری و حسین قربانزاده در مورد موارد طرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند و مناسب‌ترین برنامه‌ بعد از بررسی برای اجرا در سطح استان تصویب شد.
تهیه‌ی فرمی برای بازدید از مراکز، تهیه‌ی بنر با موضوع عفاف و حجاب، تهیه‌ی مفاد حقوق شهروندی از نهادهای ذیصلاح و گنجاندن عفاف و حجاب در فعالیت‌های رایج مراکز از مصوبه‌های جلسه بود.