یوسف قوجق نویسنده‌ی شهیر ترکمن مهمان اعضای کانون یک مشگین‌شهر بود

یوسف قوجق، خالق لالو به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی مهمان اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک مشگین‌شهر بود.

در این نشست ادبی که با حضور اعضا و مربیان کانون، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد یوسف قوجق نویسنده ملی و نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان از حضور در جمع صمیمی اعضای کانون و مسئولین این شهرستان اظهار خرسندی کرد و گفت: بسیار خوشحالم که با وجود مشکل بزرگی که داشتم دعوت اعضای کانون شهرستان زیبای مشگین‌شهر را اجابت کردم و به این شهرستان آمدم تا از نقدهای غنی آن‌ها که بسیار توصیفش را شنیده‌ام بهره ببرم. حضور در این شهرستان برای بنده سعادت است و خوشحال هستم که به دیار بزرگان سفر کرده‌ام.
نویسنده‌ی رمان «نردبانی رو به آسمان» افزود: بعد از انتشار مخاطب صاحب اصلی کتاب است آن‌ها می‌توانند با نقد‌های خود می‌توانند نویسندگان را برای خلق آثار بهتر یاری دهند البته روشن است که هر اثری کامل نیست و ضعف‌هایی دارد این ضعف‌ها در نقد مخاطب‌ها شناخته می‌شوند و نویسنده در آثار بعدی سعی در رفع کاستی‌ها دارد.
وی همه را به مطالعه دعوت کرد و گفت: مطالعه باعث می‌شود که دید بهتری به محیط پیرامون خود داشته باشیم و در زندگی هم صاحب دیدی منتقدانه شویم.
در این نشست ادبی تعدادی از اعضای مرکز یک مشگین‌شهر، ‌مربی ادبی مرکز دو شهرستان و دو نفر از اعضای انجمن نویسندگان مشگین‌شهر نقدهای خود را در خصوص کتاب‌های «لالو» «نردبانی رو به آسمان» و «اسب پرنده» خواندند.
ارایه‌ی نقدهای دقیق باعث شگفتی و لذت یوسف قوجق شد و باعث گردید وی بارها و بارها از خوانندگان نقد به دلیل اشاره به موارد ظریف و مهم قدردانی کند.
در پایان این مراسم لوح شهروند افتخاری مشگین‌شهر از سوی رئیس شورای شهر، در حضور جمعی از مسئولین شهرستان به یوسف قوجق اهدا شد وی با اظهار خرسندی از دریافت این افتخار خود را یوسف قوجق مشگین‌شهری نامید و آن را افتخار بزرگی برای خود دانست.
قبل از این نیز شورای شهر مشگین‌شهر لوح شهروند افتخاری را به هوشنگ مرادی کرمانی اعطا کرده بودند. 
یوسف قوجق عضو انجمن قلم ایران، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان ایران متولد روستای «اوخلی بالا» از توابع رامیان (استان گلستان) است. کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیری سرویس داستان در نشریات نهال انقلاب، امید آینده و آینده‌سازان، مدیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال کانون و داور مقدماتی آن جشنواره (دبیر جشنواره محمدرضا سرشار)، همکاری ادبی با رادیو سراسری، داوری بخش داستان در برخی از جشنواره‌های ادبی استانی و سراسری، مترجم و مشاور فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از جمله فعالیت‌های وی در طول این سال‌هاست.