غلام‌رضا بکتاش میهمان اعضای ادبی استان اردبیل بود

غلامرضا بکتاش شاعر حوزه‌ی کودک و نوجوان هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در قالب طرح دو پنجره میهمان اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل شد.

ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این نشست ادبی با ابراز خوشحالی از حضور شاعر موفق کشور در استان هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی را به اعضا و مربیان تبریک گفت و افزود: اولین رسالتی که ما باید در کانون دنبال کنیم انس و دوستی با کتاب است، ‌چرا که اگر کسی با کتاب انس نداشته باشد خود را از دانش‌افزایی محروم کرده است.
وی افزود: در عصر حاضر رسانه‌های دیداری و شنیداری نقش گسترده‌تری در توسعه‌ی ارتباطات و اطلاعات پیدا کرده‌‌اند اما رسانه‌ی کاغذی هنوز هم جایگاه ویژه‌ی خود را حفظ کرده است.
اللهویردیزاده در بخش دیگر سخنان خود اعضای کانون را مخاطب قرار داد و از آن‌ها خواست، وقتی در کانون حضور دارند بیشترین وقت خود را با کتاب سپری کنند چرا که مهم‌ترین ابزار پرورش فکر و اندیشه، کتاب و کتاب‌خوانی است.
در ادامه غلام‌رضا بکتاش از این‌که میهمان اعضای ادبی مراکز کانون استان اردبیل است اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم بتوانم در این نشست چیزهای خوبی از اعضای ادبی یاد بگیرم چرا که من بیشتر از آن‌که از بزرگ‌ترها چیز یاد بگیرم از کودکان می‌آموزم.
بکتاش طرح دو پنجره را دیدار رود با دریا و دیدار باران و بهار دانست و گفت: در قالب این برنامه آشنایی‌ها شکل می‌گیرد، ‌برنامه‌ی خوبی که امکان می‌دهد دوستی‌ها پا بگیرد و نویسنده و شاعر با مخاطب و مخاطب با خالق آثار ویژه‌ی خود، ارتباط برقرار کنند و نیازهای هم را بفهمند.
بکتاش با اشاره به جذابیت و کارکردهای نقد، کودکان را نقدکننده‌های منصف و دقیقی نامید و گفت: نقد برای کودکان در سایه‌ی مطالعه و شناخت میسر می‌شود البته صرف کتاب خواندن کسی را صاحب قدرت نقد و دید منتقدانه نمی‌کند باید در خوانش کتاب نوعی کنکاش هم مدنظر خواننده باشد تا بتواند نگاه شاعر و نویسنده را دریابد.
 وی اعضای ادبی کانون استان اردبیل را دارای دیدی منتقدانه دانست که در سایه‌ی زحمت‌های مربیان به بار نشسته و ادامه داد: بچه‌های اردبیل زنبورهای عسل در دامان مربیانی مثل سبلان هستند که عاشق نوشتن و سرودنند.
جلسه‌های صبح نشست دو پنجره به خوانش نقد اعضای ادبی مراکز استان اردبیل و پاسخ غلامرضا بکتاش به سئوال‌های مطرح شده اختصاص داشت.
بعد از ظهر نیز در نشستی دلنشین شاعر مخاطب‌ها را مهمان دنیای پر رمز و راز شعر کرد و با میوه‌ی واژه‌ها به پذیرایی از آن‌ها پرداخت. در این نشست که شکل کارگاهی آموزشی داشت بکتاش واژه‌ها را در بازی قشنگی شرکت داد و برای آن‌ها در شعر خانه‌هایی زیبا ساخت و مخاطب‌ها را به وجد آورد.
نشست دو پنجره با تجلیل از اعضا و مربیان ادبی و اهدای هدیه به مهمان پایان یافت.
غلام‌رضا بکتاش یکی از شاعران موفق و پرکار حوزه کودک و نوجوان است که به‌عنوان مربی فرهنگی در کانون پرورش فکری ملایر در خدمت کودکان و نوجوانان است.   
رونویسی از بهار، آفرین به آفتاب، از ماه با خبر باش، خدا را دعوت کنیم، دعای باران، نوجوانی درخت کاج، آسمان بدون نون، کلاغ میله میله و با دوچشمم می‌چشم، از کتاب‌های چاپ شده غلام‌رضا بکتاش هستند.
وی تا کنون جوایزی چون، کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، کتاب سال دفاع  مقدس در بخش کودک، جشنواره بین‌المللی شعر  فجر در  بخش کودک و نوجوان، جشنواره‌ی دوسالانه کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه سلمان  هراتی، جشواره بین‌المللی شعر  فجر  در  بخش  کودک و نوجوان، جشنواره‌ی سراسری مطبوعات کودک و نوجوان را به دست آورده است.  
  این برنامه در قالب طرح دو پنجره اجرا می شود که مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون تدارک دیده و هدف از برگزاری آن، نقد حضوری آثار شاعران و نویسندگان کودک توسط اعضای فعال کارگاه‌های ادبی و همچنین نقد آثار اعضا توسط شاعر و نویسنده میهمان می‌باشد.  
«رونویسی از بهار » و «با دو چشمم می‌چشم» دو کتاب شاعر در این نشست توسط اعضای ادبی مراکز کانون استان اردبیل نقد شد.
عکس‌های نشست را در گزارش تصویری مشاهده فرمایید.