مربیان و اعضای مرکز نمین با هادی خورشاهیان گفت‌وگو کردند

رمان «آلبوم دردسر» نوشته‌ی هادی خورشاهیان با حضور اعضای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز نمین نقد شد.

زهرا فرج‌زاده مربی مسئول مرکز نمین ابتدا با هادی خورشاهیان سلام و احوال‌پرسی کرد و هفته‌ی کتاب را به ایشان تبریک گفت. سپس مهشید منصوری‌زاده، مربی ادبی مرکز سوال‌ها و نقد اعضا را مطرح کرد.
هادی خورشاهیان، نویسنده نوجوان از پایان دو داستان تازه خود خبر داد و گفت: «طوفان در راه» یک رمان 64 صفحه‌ای برای نوجوانان است که به تحریم تنباکو می‌پردازد. من تلاش کرده‌ام تا با زبانی جذاب و روان به این واقعه تاریخی بپردازم.
     او در پاسخ به این‌ که تا چه اندازه در نگارش رمان «آلبوم دردسر» از شخصیت‌های فرعی برای پیشبرد و جذابیت داستان بهره برده است گفت: من قبل از این نیز چند رمان نوجوان نوشته‌ام، تقریبا همه‌ی آن‌ها کاملا در فضای شهری اتفاق افتاده است، و قهرمان‌های اصلی آن‌ها نیز خود نوجوانان هستند. اما در این رمان سعی کرده‌ام فضایش هم شهری و هم روستایی باشد و ماجرا برای پدر بزرگ رسول و مرتضی، که برادران دوقلو هستند پیش آید و قهرمان اصلی نیز همیشه نوجوان نباشد.
    خورشاهیان همچنین از انتشار«مگر من چند نفرم» خبر داد و افزود: من در این داستان برخلاف«طوفان در راه» به رویدادهای تهران امروز و دنیای نوجوانانی که در این فضا زندگی می‌کنند پرداخته‌ام.
  وی از انگیزه‌ی خود در رابطه با نوشتن رمان آلبوم دردسر گفت: می‌خواستم ارتباط بین نسل‌های جوان امروزی را با نسل‌های گذشته بیشتر کنم و داستانم همیشه شهری نباشد و اعضای خانواده نیز در داستان سهیم باشند در عین حال که خواسته‌ام این اتفاق بیفتد، سعی کرده‌ام به نسل‌های جوان‌تر بفهمانم که به هر دلیلی اگر از روستا به شهرها انتقال یافته‌اند، این ارتباط وجود داشته باشد و در داستان نیز به وضوح ارتباط نوه‌ها با پدربزرگشان، لمس می‌شود من در این رمان خواسته‌ام این موضوع را یاد آوری کرده باشم.
مربیان کانون نمین از نویسنده در رابطه با این‌که چگونه می‌توانند وارد عرصه‌ی نویسندگی شوند نیز سوال شد خورشاهیان جواب داد:  بچه‌ها می‌توانند خاطرات روزانه‌شان را بنویسند و وقایعی که برایشان اتفاق افتاده را نوشته و این کار را تکرار کنند. کتاب بخوانند و بنویسند، وی گفت: حتما با این روش نویسنده خوبی خواهند شد و گام‌های نخستین نویسندگی را تجربه خواهند کرد.
     در پایان منصوری‌زاده، مربی ادبی مرکز، ضمن تشکر که وقت خودشان را در اختیار اعضا و مربیان مرکز نمین قرار دادند برایشان آرزوی موفقیت کردند.