کد خبر: 238557
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
بازدید 1811
کارگاه مهارت پرسش‌گری در مرکز 1 پارس‌آباد اجرا شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 1 پارس‌آباد مجری کارگاه‌های مهارت پرسش‌گری برای اعضا و دانش‌آموزان مدارس شهرستان است.

باب‌اله عزیزپور مربی مسئول مرکز 1 پارس‌آباد با اعلام این خبر در خصوص برپایی کارگاه‌ها گفت: در کودکان پرسش آغاز تفکر و آگاهی است. بسیاری از صاحب نظران تعلیم و تربیت عقیده دارند، پرسش خوب و درست، نصف پاسخ است. برخی نیز معتقدند، پایه و اساس هر اکتشافی، یک پرسش اساسی و بنیادی است.
وی افزود: پرسش‌گری از جمله مهارت‌های مؤثری است که راه به پاسخ و یقین می‌برد و نهادینه کردن این رسم نکو، به معنای دست‌گیری مخاطبان برای رسیدن به سر منزل مقصود در جاده‌ی تعلیم و تربیت است.
مربی مسئول کانون 1 پارس‌آباد خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم اعضای کودک و نوجوان کانون را به مهارت پرسش‌گری مجهز کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که طرح پرسش، کلید دست‌یابی به پاسخ‌های بزرگ است، راه پر پیچ و خم آموختن را برایشان هموار کرده‌ایم.
این مربی پرسش را مانند چراغ در دست کودکان و نوجوانان دانست که برای عبور از کوچه‌های تاریک نادانی تا رسیدن به صبح روشن دانایی به آن نیاز دارند.
ایجاد روحیه‌ی پرسش‌گری و ترغیب اعضای کودک و نوجوان به پرسش از اهداف کارگاه‌های مهارت پرسش‌گری است.
 تقویت مهارت تجزیه و تحلیل، پرورش مهارت مشاهده، تشویق اعضا به بحث‌های آزاد و گسترش روحیه‌ی کار گروهی در بین اعضا از دیگر اهداف کارگاه‌های پرسش‌گری به‌شمار می‌رود.
برای نیل به این اهداف مربیان کانون پرورش فکری مرکز 1 پارس‌آباد برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، بحث آزاد، اجرای نمایش خلاق، معرفی کتاب و پرسش اعضا برای بهتر شناختن کتاب، طرح معما، نوشتن یک کلمه بر پیشانی اعضا و پرسش اعضا برای پیدا کردن همان کلمه، بازی پانتومیم برای طرح سئوال، اجرای بازی و سرگرمی شاد و مفرح، حضور مربیان کانون بین اعضای کانون فرهنگی تربیتی حضرت معصومه، اجرای برنامه «کلاه واژه» و نشان دادن شخصیت‌های علمی بصورت پانل از جمله برنامه‌های کارگاه مهارت پرسش‌گری است.