سه جایزه از شانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی به کانون استان اردبیل رسید

مقام اول کارگردانی، مقام دوم نمایش‌نامه نویسی و مقام سوم نورپردازی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل رسید.

شانزدهمین جشنواره‌ی نمایش‌عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر شیراز با معرفی برگزیده‌ها در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.
در این جشنواره ۱۳ گروه برگزیده از میان ۷۵ گروه نمایشی کانون به رقابت پرداختند که برای نخستین بار تنها به مربیان و اعضای ارشد بیش از ۹۰۰ مرکز کانون سراسر کشور اختصاص یافته بود.
«حسن دادشکر»، «جواد رضاییان» و «فهیمه میرزاحسینی» در پایان جشنواره بیانیه‌ای را صادر و در آن اذعان کردند که این جشنواره چه به‌لحاظ کیفی چه به‌لحاظ کمی در نوع خود ویژه، پربار و کم‌نظیر است و کانون در مسیر رسالت فرهنگی، پرورشی و تربیتی خود با توجه به امکانات موجود و با تمام توان در اجرای این مهم گام بر می‌دارد.
این گروه داوری همچنین بر لزوم توجه به آموزش، ارزیابی پیش از اجرای نمایش‌ها از سوی کارشناسان متخصص، انجام اصلاح‌های لازم در نمایش‌نامه‌ها پیش از اجرا و رعایت چهارچوب و اصل مقاله‌نویسی تاکید کردند.
حسین موذن دبیر جشنواره و مدیرکل آفرینش‌های ادبی‌هنری کانون اسامی برگزیدگان جشنواره را قرایت ‌کرد در بخش کارگردانی داریوش علومی کارگردان نمایش «بوسه بر ماه» از استان اردبیل حایز رتبه‌ی اول شد.
 مهدی محمدیان و مهرناز قربانعلی کارگردان نمایش «یک دقیقه صبر کن» از استان تهران و نوشین فرهادی کارگردان نمایش «به دنبال صدا» از شهر جونقان استان چهار محال و بختیاری رتبه‌ِ دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.
گروه داوری جایزه‌ی سوم بخش نورپردازی را به کیوان باقلاچی برای نمایش «دیوار» از استان اردبیل اهدا کرد. نورپرداز نمایش «یک پر هزار رنگ» از استان آذربایجان شرقی و امین پورمحسن برای نمایش «آتش» از استان گیلان هم رتبه‌ی اول و دوم را به دست آوردند.
در بخش نمایش‌نامه‌نویسی، از میان ۱۴۵ اثر رسیده نمایش‌نامه‌ی «بچه خرس از درخت پایین نمی‌آید» اثر حسین قربانزاده از استان اردبیل حایز رتبه‌ی دوم شد. نمایش‌نامه‌ی «ادویه جادویی، اکلیل کوهی» نوشته پروانه کیانیان از تهران اول و نمایش‌نامه‌ی «عقربه‌ها» اثر شب‌بو حسینی رتبه‌ی سوم را به دست آوردند.
در این جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با دو گروه متشکل از اعضای ارشد و مربیان کانون شرکت کرده بود. کارگردانی نمایش «بوسه بر ماه» را داریوش علومی کارشناس هنری کانون استان اردبیل با مربیان کانون و کارگردانی نمایش «دیوار» را کیوان باقلاچی با اعضای ارشد مرکز ۵ اردبیل بر عهده داشتند.
این جشنواره ۶ الی ۷ اسفند به میزبانی شیراز برگزار شد.