کد خبر: 241955
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
بازدید 1762
خواجه نصیرالدین طوسی میهمان اعضای کانون پرورش فکری دولت‌آباد بود

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت‌آباد - اردبیل در قالب فعالیت معرفی شخصیت، میزبان خواجه نصیرالدین طوسی بودند.

کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز، که در این برنامه نقش خواجه نصیرالدین طوسی را بر عهده داشت و این شخصیت را از زبان خودش به اعضا معرفی کرد، در مورد برنامه گفت: معرفی شخصیت با استفاده از شیوه‌ی نمایشی در مراکز به منظور آشنایی اعضا با شخصی‌‌های نامی و برجسته انجام می‌گیرد این روش زمینه‌ی آشنایی تفکر و تامل، دقت و مطالعه در زندگی شخصیت‌های برجسته را برای اعضا به وجود می‌آورد.
 وی افزود: مرکز فرهنگی هنری دولت‌آبادعلاوه بر این روش نمایشی به روش‌های مکتوب و شفاهی نیز فعالیت معرفی شخصیت را انجام می‌دهد ولی روش نمایشی از جذابیت و کارایی بهتری برخوردار است و اعضا از آن لذت می‌برند.
وی گفت: از لحظه اعلام این مطلب که خواجه نصیرالدین طوسی به مرکز می‌آید و به سئوال‌های شما پاسخ می‌گوید شور و هیجان خاصی بین اعضا وجود داشت و همه منتظر دیدن میهمان خود بودند و استقبال گرم و صمیمانه‌ای از مهمان خود بهعمل آوردند.
در این برنامه خواجه نصیرالدین طوسی ضمن تقدیر و تشکر از لطف اعضای مرکز دولت‌آباد با معرفی خود به تعریف زندگی و اتفاق‌های بزرگ و مهم عصر خود پرداخت. در مورد کتاب‌ها و موضوع آن‌ها صحبت کرد و در مورد علم و ادبیات و نگرش مردم در عصر قدیم به این مقوله‌ها توضیح داد.
 در ادامه اعضای مرکز هم سئوال‌های خود را از دانشمند معروف جهان پرسیدند، خواجه نصیرالدین طوسی هم با آغوش باز و گرم به سئوال آن‌ها که غالبا در مورد زندگی، آثار و گذشته بود پاسخ داد.