کارگاه آموزش کمک‌های اولیه به نوجوانان

دوره‌ی آموزش کمک‌های اولیه برای اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 4 اردبیل از سری کارگاه‌های وپژه‌ی تابستان برگزار می‌شود.

لطیف محسنی، مربی مسئول کانون 4 اردبیل با بیان این موضوع گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولین کانون و ایرج آقایی رئیس هلال احمر شهرستان اردبیل انجام شده تا این دوره برای نوجوانان منطقه‌ی اسلام آباد برگزار شود.
وی افزود: کشورمان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و سوانح طبیعی و غیر طبیعی جزو ده کشور حادثه خیز دنیاست. تصادف‌های جاده‌ای، آتش‌سوزی، حادثه‌های صنعتی و کارگاهی و امثال آن نیز سالانه جان صدها تن از هموطنانمان را تهدید می‌کند، لذا لزوم آگاهی از اصول اولیه‌ی امداد و نجات بسیار اهمیت دارد.
محسنی با بیان این‌که، امروزه توصیه می‌شود همگان اصول و اسلوب کمک‌های اولیه را بیاموزند گفت: هر فردی  امکان دارد ناگهانی و غیره منتظره در شرایط بحران و خطر قرار بگیرد پس برای کمک به خود یا دیگران به آموزش و آگاهی از روش‌های امدادرسانی نیازمند است.
این مربی مسئول کانون خاطر نشان ساخت: امدادگر نوجوان و فرد آموزش دیده می‌تواند در مقابله با حوادث و سوانح از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کند.
هدف اصلی این دوره، آموزش جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی و یا کاهش درد و رنج مصدومان  پیش از ارجاع به پزشک و پیش از انتقال به مراکز درمانی است.
این دوره 35 ساعته در محل کتاب‌خانه‌ی مرکز، هم‌زمان با فعالیت کارگاه‌های تابستانی خواهد بود.