مراسم گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان

روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 5 اردبیل با حضور مربیان،‌ اعضای ادبی و خانواده‌‌ی آن‌ها برگزار شد.

اکرم مداح مربی مسئول مرکز 5 اردبیل ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) در مورد شب‌های قدر سخن گفت سپس با ارایه‌ی گزارش عملکرد کارگاه ادبی مرکز از تلاش مربیان در چند ماه اخیر تقدیر کرد.
مربی ادبی مرکز با صحبت در مورد اهداف ادبیات کودک و نوجوان، شخصیت «مهدی آذر یزدی»  را معرفی کرد و از تلاش‌های او در بازنویسی داستان‌های متون کهن در هشت جلد با هدف آشنا و مأنوس کردن کودکان و نوجوانان با گنجینه‌های ادبی ایران، سخن گفت. نقل داستان کوتاهی از کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، و یادآوری جایزه‌های ادبی وکتاب‌های دیگر این نویسنده بخش دیگر برنامه‌ی این مربی ادبی بود.
    در ادامه قصه‌گویی یکی از مربیان فرهنگی از کتاب «قصه‌های خوب، برای بچه‌های خوب» اجرا شد و با بیان تاریخچه‌ی کوتاهی از سیر ادبیات کودکان و نوجوانان و معرفی محمود کیانوش به عنوان یکی از شاعران تاثیرگذار در ادبیات کودک و نوجوان پایان یافت.
در بخش جنبی برنامه یکی از اعضای ادبی لالایی خواند و آن را به عنوان اولین گونه‌ی ادبی که کودک در مرحله‌ی آغازین زندگی با آن آشنا می‌شود،‌معرفی کرد.
خوانش اثر توسط اعضای ادبی مرکز، خواندن شعر  از شاعران بزرگ کودک و نوجوان، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌ها‌ی مراسم روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بود.