کد خبر: 245471
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
بازدید 1311
اعضای ادبی کانون پرورش فکری در جشنواره رضوی شهر کرد درخشیدند

فاطمه افضل سلطانی از مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل و آیلین فرجاد عضو کانون مرکز بیله‌سوار رتبه‌های دوم و سوم بخش قطعه ادبی رده سنی کودک جشنواره‌ی ادبی شهر کرد را به دست آوردند.

آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی با حضور دکتر سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر محمد جواد محقق، شاعر، نویسنده و عضو شورای شعر کانون پرورش فکری؛ در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
این مراسم با قرائت و خوانش آثار توسط برگزیدگان این جشنواره آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان به صورت جداگانه ادامه و با تجلیل از برگزیدگان و نفرات اول تا سوم هر بخش و اهدای جوایز پایان یافت.
2 هزار و 93 اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی و داوری نهایی از این تعداد، 29 اثر به عنوان آثار منتخب و برگزیده معرفی شدند.
 در این مراسم از مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و مریم علایی کارشناس ادبی کانون استان به پاس تلاش و شرکت فعال و گسترده  و ارسال بیشترین آثار به این جشنواره، قدردانی شد.
دهمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) در سه محور شعر، داستان و قطعه ادبی به قلم کودکان، با محوریت ابعاد مختلف زندگی حضرت امام رضا(ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) بویژه امام رضا(ع)، تکریم تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار در شهر کرد برگزار شد.