برنامه‌های دهه‌ی کرامت مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل آغاز شد

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل فعالیت‌های ادبی، فرهنگی، هنری و دینی خود را برای بزرگ‌داشت دهه‌ی کرامت آغاز کردند.

گزارش زیر به روند اجرای این برنامه‌ها در سه مرکز جعفرآباد، بیله‌سوار و پارس‌آباد اشاره دارد.
مرکزجعفرآباد
در این مرکز فرهنگی و هنری برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی همزمان با سالروز تولد امام حضرت معصومه(س)که با عنوان روز دختر بود از اعضا دختر و پسردعوت شد با همکاری مربیان مرکز جشن ولادت برگزار کنند.
 قصه‌گویی و معرفی شخصیت با موضوع امام رضا(ع)و حضرت معصومه(س)در قالب جشن ولادت در سالن مرکز با همکاری مربیان مرکز برگزار شد.
 مسابقه کارت پستال سازی و درست کردن کاردستی با کاغذ رنگی و کاغذ باطله و مسابقات ادبی با عنوان دست نوشته‌های خلاق، تقدیر از اعضا از دیگر برنامه‌های مرکز بود.
مرکز بیله‌سوار
 در این مرکز جشن ویژه‌ای با همکاری کانون پرورش فکری جعفرآباد برگزار شد.
شکر سیف‌اللهی، مسئول مرکز بیله سوار، به اعضای شرکت کننده در جشن خیرمقدم گفت و از اعضا خواست تا سیره حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.
        در ادامه قصه "ضامن آهو" توسط اکبر شکرزاده، مسئول مرکز جعفرآباد، برای اعضای کانون قصه‌گویی شد. سپس مسابقه‌ای با شرکت اعضا اجرا شد و در ادامه شعر"اجازه آقا" توسط مبینا حقیقت، عضو منتخب مرکز، قرائت شد. در پایان به اعضا برنده در مسابقه و جشنواره‌های رضوی جوایزی اهدا و از شرکت‌کنندگان در جشن پذیرایی شد.
      بعد از پایان جشن اعضا از نمایشگاه آثار شرکت کننده در سری جشنواره‌های رضوی بازدید کردند و در کنار نمایشگاه کارگاه کارت پستال‌سازی برگزار شد.
مرکز 1پارس‌آباد
روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه مبارک کرامت مرکز یک پارس‌آباد با اجرای برنامه‌های متنوع به استقبال این دهه شتافت.
در ابتدا باب‌اله عزیزپور مربی مسئول مرکز 1پارس‌آباد از اهمیت این دهه برای اعضا و دانش آموزان حاضر در برنامه صحبت کرد و از جایگاه ویژه این دهه در ایجاد موفقیت‌ها و دستاوردهای کودکان و نوجوانان با موضوع رضوی در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی سخن گفت.
سپس با حضور در اتاق کامپیوتر برای تعدادی از دانش‌آموزان شخصیت بزرگوار ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) را بصورت الکترونیکی معرفی و تعدادی از احادیث امام رضا(ع) توسط اعضا روخوانی شد.
در ادامه محسن وظیفه مربی فرهنگی مرکز یک پارس‌آباد با قصه «بال طلا» اعضا را در اجرای هرچه بهتر این برنامه همراهی کرد و از اعضا درخواست کرد تا خاطرات اولین حضورشان را در جوار بارگاه و حرم مطهر ثامن‌الائمه برای دوستان خود بیان کنند.
معرفی کتاب «زندگانی امام رضا(ع)» و قصه‌گویی از قصه «چرا ما بابانوئل نداریم؟» توسط عزیزپور از دیگر برنامه‌های این جشن بود.
در پایان مسابقه موضوعی رضوی در بین اعضا برگزار و سه نفر از اعضا بعنوان برگزیده انتخاب شدند و به رسم یادبود کتابی بعنوان جایزه به هر یک از برگزیدگان اهدا شد.