کانون تاثیر گذارترین حوزه برای آموزش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب است

مهندس داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص افزایش همکاری های فرهنگی، هنری و ادبی در خصوص فرهنگ سازی در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، هاجر جمادیه دراین بازدید ضمن تاکید در خصوص ارزش آب و صرفه جویی در این خصوص گفت: کانون ظرفیت های فراوانی جهت فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب دارد که با تدبیر مناسب و با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری می توان به موفقیت رسید.
مدیرکل کانون اظهار داشت: دین ما اسلام هرگونه اسراف را گناه بزرگ دانسته و صرفه جویی در مصرف آب شامل این سخن الهی است و بهتر است کودکان را از سنین پایه به ارزش و جایگاه صرفه جویی آشنا کرده آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: می توان با استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری در قالب انیمیشن، نقاشی، نمایش عروسکی، کتاب های علمی و .... در تربیت کودکان و نوجوانان در امر صرفه جویی مصرف آب بکوشیم.
در این بازدید مهندس داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با پر اهمیت دانستن فعالیت های کانون در امر فرهنگ سازی در مصرف آب برای کودکان و نوجوانان گفت: با وجود فعالیت های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، کانون تاثیر گذارترین حوزه برای آموزش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر با کمبود جدی آب در سطح کشور مواجه هستیم که آگاهی، اطلاع رسانی و تغییر شیوه الگوی مصرف در این خصوص امری ضروری است.
مهندس نجفیان با بیان اینکه کودکان تاثیر گذار و تاثیر پذیر هستند، اضهار داشت: می توان از طریق تولیدات کانون به فرهنگ استفاده ی درست از آب دست پیدا کنیم و در این خصوص نیازمند همکاری با کانون هستیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل در ادامه افزود: با توجه به شناختی که از کانون داریم می توان با تکیه بر عنصر خلاقیت و استفاده از شیوه های جدید آفرینش های هنری و ادبی تاثیر گذار بود.
وی افزود: تلاش برای آموزش و تربیت صحیح کودکان یک سرمایه گذاری است، لذا باید کار فرهنگی را از این سن آغاز نماییم و شرکت آب منطقه ای آمادگی دارد در این خصوص سرمایه گذاری های لازم را بعمل آورد.
در این بازدید که با حضور حسین یوسفی کارشناس مسئول فرهنگی و مسئول حراست کانون، داریوش علومی کارشناس هنری انجام شد، مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل ضمن بازدید از مرکز شماره 5 اردبیل و کارگاه انیمیشن آفرینش های هنری کانون استان که در حال تولید اثری با موضوع صرفه جویی در مصرف آب است، در خصوص زمینه های همکاری بین 2 ارگان بحث و تبادل نظر شد.
در پایان این بازدید مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب منطقه ای اردبیل به منظور بررسی راههای همکاری و تدوین تفاهم نامه تشکیل شود.