کد خبر: 256478
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
بازدید 1089
برگزاری جلسه‌ی شورای فرهنگی و ستادی در کانون استان اردبیل

جلسه‌ی شورای فرهنگی و ستادی استان اردبیل باحضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاون مالی و اداری، سرپرست حوزه ی معاونت فرهنگی و مسئول حراست و کلیه کارشناسان استان جهت هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص برگزاری کلاس های تابستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل؛ در ابتدای این جلسه هاجر جمادیه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: هدف اصلی از تشکیل این جلسه، برگزاری هرچه بهتر و پربارتر کلاس های تابستانی است تا برنامه های متنوعی جهت اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان ارایه دهیم.
جمادیه تاکید کرد: رویکرد اساسی ما در برگزاری کلاس های تابستانی باید بر اساس غنی سازی اوقات فراغت، تقویت و ارتقا کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی باشد.
وی گفت: باید توجه داشته باشیم که با هماهنگی و ابتکار عمل می توانیم فعالیت های مختلف تلفیقی کانون را با هدف پرورش خلاقیت بازنویسی کنیم.
وی در بخش دیگری از حرف‌های خود بر لزوم اهمیت برگزاری مستمر کلاس های نجوم، گیتاشناسی و نمایش خلاق تاکید کرد.
سپس کارشناس‌ها گزارشی از حوزه‌ی کاری خود ارایه و اهم کارهای انجام شده را بازگو کردند.
حسین یوسفی سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و مسئول حراست استان لزوم توجه به امر جذب مربیان ویژه کلاسهای تابستانی را خواستار شد و به ارتقا کمی و کیفی کلاسهای های تابستانی تاکید کرد. 
وی ضمن بررسی آسیب‌ها و نقاط قوت کلاس‌های تابستانی در سال گذشته در راستای برگزاری هرچه بهتر کلاس‌ها و نظارت مستمر کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی در طول انجام طرح تأکید و برگزاری کلاس‌های فرهنگی در مراکز توسط مربیان فرهنگی را با محوریت فعالیت‌های جاری مرکز عنوان کرد.
شهرام پوردنیا کارشناس فرهنگی بر بازدیدهای منظم کارشناسی در طول برگزاری کلاس‌های تابستانی جهت ارتقا کیفی فعالیت‌ها و ارتباط مستمر با کارشناس ناظر تأکید کرد.
وی همچنین خواستار عدم افزایش شهریه این کلاس‌ها بنا به درخواست مربیان مسئول مراکز شد.
سید جلیل صفوی کارشناس فرهنگی مطالعه‌ی شیوه‌نامه‌ی جدید و رعایت بندهای شیوه‌نامه توسط همکاران مراکز را ضروری دانست و گفت: اولویت انتخاب کلاس‌های تابستانی با مربیان کانونی خواهد بود و اگر مربیانی خارج از کانون جهت برگزاری کلاس‌ها دعوت شوند نسبت به معرفی آن‌ها به دفتر استان جهت ارزیابی حضوری اقدام گردد.
داریوش علومی: در خصوص اولویت برگزاری کارگاه‌های تابستانی توسط همکاران هنری و ادبی مراکز استان تأکید کرد و یادآور شد مربیانی که خارج از کانون جذب می‌شوند دانش و تجربه همکاران کانونی را ندارند.
ایرج حسینی کارشناس فرهنگی و کارشناس روابط عمومی گزارشی از فعالیت‌های این واحدها ارائه داد و بر لزوم برگزاری جلسه ویژه جهت بررسی و ساماندهی نیروها و طراحی مینی‌بوس‌های کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های سیار روستایی در تابستان برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی تأکید کرد.
در این جلسه مقرر شد:
طی حکمی از طرف مدیر استان کارشناس ناظر کارگاه‌های تابستانی سید جلیل صفوی انتخاب و گزارش مبسوط در پایان کارگاه‌ها ارائه گردد، مربیان فرهنگی برای کارگاه‌های فرهنگی برنامه ویژه‌ای داشته باشند، جهت درآمدزایی، کارگاه‌ها به‌صورت ویژه در ایام مختلف سال برپا گردد (استمرار کارگاه‌های دوره‌ای)، در خصوص برگزاری کلاس‌های موسیقی پیگیری‌های لازم انجام شود، کارت‌خوان الکترونیکی در مراکز نصب و هیچ‌گونه وجه نقدی جهت ثبت‌نام دریافت نگردد، کارگاه‌های تابستانی تا دو کلاس برای فرزندان همکاران رایگان خواهد بود، موضوع کارگاه‌های تابستانی و عناوین جهت کسب مجوز به دفتر استان ارسال گردد، کارشناسان به‌صورت مستمر از روند اجرای کارگاه‌های تابستانی بازدید کنند و مربیان تابستانی طبق شیوه‌نامه کارگاه‌های دوره‌ای سال95 جهت گزینش دعوت خواهند شد.