کانون  نهاد تاثیرگذار در آموزش هواشناسی به کودکان

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل در دیدار با هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان خواستار افزایش همکاری‌های فرهنگی، هنری در زمینه‌ی آموزش هواشناسی کاربردی به کودکان و نوجوانان شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، علی دولتی مهر ضمن تأکید در خصوص ضرورت آشنایی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی تغییرات اقلیمی در دنیای امروز و آموزش آن به نسل پایه گفت: کانون ظرفیت‌های فراوانی را جهت اطلاع‌رسانی و آموزش هواشناسی کاربردی به کودکان و نوجوانان دارد و باتدبیر مناسب و با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توان به موفقیت رسید.
دولتی مهر اظهار کرد: بحث آموزش‌های هواشناسی به‌صورت غیررسمی برای اولین بار در سال 1984 با عنوان «هواشناسی و مدرسه» در دانشگاه آکسفورد کشور انگلستان مطرح شد.
وی افزود: امروزه اهمیت و ضرورت شناخت تغییرات اقلیمی، بالأخص گرم شدن کره زمین و فرهنگ‌سازی در این خصوص در مدارس اکثر کشورهای جهان موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد تا اطلاعات لازم به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.
مدیرکل سازمان هواشناسی استان با پراهمیت دانستن فعالیت‌های کانون تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأثیرگذارترین حوزه در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی و آموزش هواشناسی کاربردی به کودکان و نوجوانان در سطح کشور است.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در این دیدار بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان در بحث هواشناسی و کاربردهای آن تأکید کرد و گفت: شناخت کودکان و نوجوانان از محیط اطراف خود بالأخص مباحث اقلیم‌شناسی حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: بهتر است کودکان را از سنین پایه به ارزش و جایگاه هواشناسی کاربردی و تغییرات اقلیمی آشنا کنیم تا این مسئله به یک فرهنگ تبدیل شود.
جمادیه افزود: می‌توان با استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری در قالب پویانمایی، نقاشی، کتاب‌های علمی و .... در آشنایی و شناخت کودکان و نوجوانان از تغییرات اقلیمی و محیطی بکوشیم.
در این بازدید، علی اکبرنیا کارشناس پیش‌بینی و دبیر کارگروه توسعه مدیریت هواشناسی استان بر لزوم استفاده از اطلاعات هواشناسی کاربردی در بحث اوقات فراغت و برگزاری اردوها تأکید کرد.
در پایان این دیدار مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل هواشناسی استان به‌منظور بررسی راه های همکاری و تدوین تفاهم‌نامه تشکیل شود.