تفاهم‌نامه همکاری بین کانون و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل امضا شد

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و مدیریت مصرف آب در مناطق روستایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.<BR>

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب در کشور بالأخص در مناطق روستایی گفت: باید به کودکان هنر استفاده و صرفه‌جویی از منابع آب را آموزش دهیم.
وی حفظ ذخایر آبی کشور را وظیفه‌ی نسل فعلی دانست و خاطرنشان ساخت: برای کسب نتیجه مطلوب همواره قشر نسل آینده از ما مطالبه‌هایی داردکه باید آن را پاس بداریم، این میسّر نیست مگر اینکه تلاش کنیم کودکان و نوجوانان را بافرهنگ صحیح مصرف آب بالأخص در مناطق روستایی آشناسازیم.
محسن قنبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل نیز در این مراسم از همراهی کانون در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در مناطق روستایی قدردانی کرد و گفت: آب یک مایع حیاتی است که علاوه بر امروز نیاز نسل‌های آینده است.
وی بابیان اینکه کمبود و بحران آب در کشور، هرروز در حال گسترش است، اظهار کرد: برای تأمین و تولید آب شرب سالم و بهداشتی هزینه زیادی صرف می‌شود که متأسفانه در برخی از روستاها مشترکین بدون توجه به موارد فوق به‌صورت انشعابات غیرمجاز باعث هدر رفت آب می‌شوند.
محسن قنبری تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی(اقدام و عمل) بی‌شک برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اجرای شعار سال که به‌نوعی دستورالعملی ملی است؛ نیازمند هم‌دلی و هم‌زبانی همه‌ی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همه‌ی اقشار مردم است و آغاز این مسیر نیازمند اطلاع‌رسانی عمومی، آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی گسترده در بخش‌های مختلف و به‌طور خاص در بخش آب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، استفاده از پتانسیل‌های کانون در بحث فرهنگ‌سازی در مصرف آب مناطق روستایی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان اصلی‌ترین وسیله برای انتقال موضوعات و مفاهیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به خانواده و جامعه هستند.
توسعه همکاری‌های فرهنگی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع‌رسانی بین کانون و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل در زمینه مدیریت مصرف آب در مناطق روستایی، اجرای برنامه‌های مشترک به‌منظور ارتقای دانش و فرهنگ کودکان و نوجوانان روستایی درزمینه ی استفاده و صرفه‌جویی در آب با استفاده از روش‌های خاص ازجمله: قصه‌گویی، شعرخوانی و برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی. تهیه بروشور، کتابچه، انیمیشن و ... در روستاهای تحت پوشش کتاب‌خانه‌های سیار روستایی.
همکاری و تأمین منابع مالی موردنیاز از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی جهت ارائه خدمات فرهنگی هنری مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی در درزمینه ی مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب، ایجاد امکان برای بازدید اعضای کتابخانه‌های سیار روستایی کانون از مراکز تخصصی مرتبط با فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی، استفاده از کارشناسان شرکت آب برای آموزش استفاده بهینه و صرفه‌جویی از منابع آب روستایی برای کودکان و نوجوانان از اهداف و مفاد این تفاهم‌نامه است.