کد خبر: 261282
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
بازدید 1178
آیین پایانی هفته ملی کودک و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم

آیین پایانی هفته ملی کودک با حضور هاجر جمادیه مدیرکل و جمعی از مسوولان، خانواده‌های شهید مدافع حرم، دانش آموزان و همکاران کانون استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل؛، آیین پایانی هفته ملی کودک با حضور هاجر جمادیه مدیرکل و جمعی از مسوولان، خانواده‌های شهید مدافع حرم، دانش آموزان، همکاران کانون استان و تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیرکل کانون استان گفت: ایام حزن و اندوه ماه محرم را که دارای پیام‌های انسانی بی‌شماری است، تسلیت می‌گوییم و همه سعی کنیم تا از شیعیان واقعی امام حسین (ع) باشیم که با تبعیت از طریق و اندیشه ناب اسلام جامعه خودمان را به سمت سعادت واقعی سوق خواهیم داد.
وی تصریح کرد: برای اینکه به استعدادهای اعضای کانون بها بدهیم دفتر کانون شکوفایی خلاقیت در هفته ملی کودک راه‌اندازی شد تا کودکان و نوجوانان در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و... بتوانند خلاقیت خود را به شکل آزاد نمایان کنند.
جمادیه با تأکید به اینکه ما در کانون باجان و دل در خدمت آینده‌سازان این مملکت هستیم، افزود:
امیدواریم کودکان هر ایده و فکری را که دارند، روی کاغذ آورده و با مشورت گرفتن از مربیان توانمند کانون تلاش کنند تا زمینه توسعه و پیشرفت کشور را در همه حوزه‌ها فراهم کنند.
مدیرکل کانون استان بابیان اینکه آینده این کشور در دستان کودکان و نوجوانان است که باید به شکل شایسته تربیت یابند، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان باید ما را محرم رازها، برنامه‌ها و ایده‌های خود بدانند و خوشحالیم که در هفته ملی کودک که تقارن با ایام حزن و اندوه حسینی گرفته، بتوانیم بهترین معارف و آموزه‌های دین اسلام به‌ویژه احترام به نسل آینده را به این کودکان یاد بدهیم.
سخن‌رانی حجت‌الاسلام لطفی با موضوع نهضت حسینی، نوحه‌خوانی‌ و نمایش «بوسه بر ماه» با موضوع شهادت حضرت عباس (ع) در این مراسم اجرا شد.
در ادامه از کارشناسان و مسوولان برگزاری چهاردهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی و اردوی استانی مشگین شهر و برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تقدیر شد.
پایان بخش برنامه، تجلیل از مادر و همسر شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیا بود.