راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی میان کانون و آموزش‌وپرورش

نشست شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش به میزبانی کانون استان اردبیل با بررسی اهمیت راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری میان این دو نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، احمد ناصری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در نشست شورای معاونین این اداره کل که به میزبانی کانون برگزار شد، گفت: باید دید روشنی از وقایع حوزه مسئولیت خود داشته باشیم تا بتوانیم مسائل محوله را پیگیری و به نتیجه برسانیم.
ناصری با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در آموزش‌وپرورش و کانون یادآوری کرد: با انسجام، همدلی و دقت در عمل می‌توانیم به اهدافی را که مشخص نموده‌ایم نائل شویم.
وی ارتباط مستمر با کانون را ضروری دانست و تأکید کرد: با تبیین و برنامه‌ریزی فرهنگی می‌توانیم سهم متناسبی از فعالیت‌های کانون در مدارس داشته باشیم.
احمد ناصری در ادامه با اشاره به‌ضرورت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های شاخص در استان اظهار کرد: هر فعالیتی که تولید هزینه می‌کند ولی ما را به نتیجه مطلوب می‌رساند نباید به علت محدود کردن هزینه‌های مالی متوقف شود.
وی بابیان اینکه ما باید از منابع موجود بهینه استفاده کنیم افزود: در برنامه پنجم اقتصادی توسعه 8/5 درصد از رشد اقتصادی در کشور سهم بهره‌وری می‌باشد که ما نیز باید برای رسیدن به بهره‌وری از منابع خود به نحو احسن استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همچنین بر ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش در استان تأکید کرده، اظهار داشت: با ارائه بهتر مستندات می‌توانیم جایگاه خوبی در ارزیابی استانی و کشوری به خود اختصاص دهیم.
هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل نیز در ابتدای این نشست با تسلیت ایام عزاداری سرور وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با آرزوی اینکه از شیعیان راستین مکتب امامت و ولایت باشیم، گفت: کانون و آموزش‌وپرورش برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و تربیتی کودکان و نوجوانان تلاش کنند.
مدیرکل کانون استان برگزاری این نشست هارا فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر کارکنان آموزش‌وپرورش از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون دانست.
وی در این نشست تلاش کرد  تا معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان را با ظرفیت و فعالیت‌های کانون در راستای آموزش‌های غیررسمی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان آشنا کند.
جمادیه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ی امضاشده بین کانون و آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کانون خود را جدا از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش نمی‌داند، چون طبق این تفاهم‌نامه اهداف و فعالیت‌های مشترک هر دو نهاد در راستای ارتقای فرهنگی، هنری و علمی کودکان و نوجوانان است.
جمادیه در پایان با اشاره به همکاری‌های این دو نهاد در قالب فعالیت «کانون و مدرسه» آن را برای استمرار همکاری‌ها ضروری دانست و تأکید کرد:  فعالیت‌های تخصصی کانون می‌تواند مکمل فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان در مدارس باشد.
گفتنی است، در این نشست پیشنهادهای اداره کل کانون استان در خصوص ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش ارائه شد و مورد توجه و ارزیابی قرار گرفت.
نشست شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش در کانون استان اردبیل به میزبانی کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 5 اردبیل برگزار شد.