سه تغییر موضوعی در پانزدهمین جشنواره رضوی کانون

فراخوان و شیوه‌نامه کارگروه کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.<BR>

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره پانزدهم رضوی با هدف توسعه مفاهیم دینی و ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان و با سه تغییر که در موضوع‌های 8 گانه آن ایجاد شده است برگزار می‌شود.
بر اساس این فراخوان، این جشنواره برای مخاطبان بزرگ‌سال شامل مربیان فرهنگی، هنری و ادبی، معلمان، اولیای تربیتی، دانشجویان و... و کودکان و نوجوانان شامل اعضای مراکز فرهنگی هنری، کتاب‌خانه‌های سیار و پستی و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
جشنواره پانزدهم رضوی شامل بخش‌های فرهنگی (نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی) ویژه‌ی کودک و نوجوان، (قصه‌گویی) ویژه‌ی بزرگ‌سال، ادبی (شعرسرایی) ویژه کودک و نوجوان (داستان‌نویسی) ویژه کودک و نوجوان و بزرگ‌سال و هنری (سرود، پویانمایی) ویژه کودک و نوجوان است.
در این میان، موضوع «سرود» و «پویانمایی» جایگزین «خوش‌نویسی» و «نقاشی» شده و «کتاب‌سازی» اضافه و «معرفی شخصیت»، نیز در این دوره حذف شده است.
در عین حال، «امام رضا علیه‌السلام» و «حکمت، متانت و سخاوت» (از سیره اخلاقی امام رضا علیه‌السلام و معارف رضوی) از محورهای موضوعی این جشنواره است.
بر همین اساس، در این فراخوان شرایط شرکت، شرایط آثار، جوایز برگزیدگان و تقویم اجرایی این جشنواره به صورت کامل بیان شده است.
بر اساس این تقویم زمان شرکت در بخش قصه‌گویی جشنواره به پایان رسیده و برای شرکت در بخش داستان نویسی بزرگ‌سال تا20 آبان 1395 و دیگر بخش‌ها نیز تا یکم خرداد 1396 مهلت تعیین شده است.
پانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال 1396 هم‌زمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.
همچنین فراخوان کامل این جشنواره از طریق پایگاه خبری کانون به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir قابل دسترسی است.