استان اردبیل به‌عنوان استان درجه‌دو «رتبه اول» کشوری در توسعه مراکز فروشگاهی کانون

علی‌رضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون در مراسم معرفی استان‌های برتر در حوزه‌ی عرضه‌ی محصولات فرهنگی هنری کانون از هاجر جمادیه مدیرکل و ناصر عباس مصلح نماینده‌ی محصولات فرهنگی کانون استان اردبیل به جهت کسب «رتبه اول» استان درجه‌دو در توسعه مراکز فروشگاهی تقدیر کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در این مراسم که هم‌زمان با گردهمایی مدیران کل کانون در استان‌ها و با حضور علی‌رضا حاجیان زاده مدیرعامل و معاونان و مدیران کل ستادی کانون در تهران برگزار شد، استان اردبیل به‌عنوان استان درجه‌دو «رتبه اول» کشوری در توسعه مراکز فروشگاهی کانون را به دست آورد.
این عنوان در حالی توسط کانون استان به‌دست‌آمده است که در سال 95 پنج مرکز عرضه محصولات فرهنگی کانون در نمین و پارس‌آباد راه‌اندازی و در شهرستان‌های خلخال، بیله سوار و جعفرآباد احداث و آغاز به کارکرده است.
فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این مراسم گفت: «خاستگاه و تکیه‌گاه ما برای ورود جدی به عرضه‌ی فروش بیشتر این محصولات، مطالبه‌ی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مسئولان کانون بوده است و ما در این مسیر به تکلیف خود عمل کردیم چراکه این خواسته‌ای‌ به‌حق است تا تولیدات فاخر کانون مخاطب سیزده میلیونی خود را در تمامی نقاط کشور تحت پوشش قرار دهد».
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون تصریح کرد: سختی، چالش و تنگنا در این مسیر وجود دارد اما روی اعتقادمان در این حوزه هستیم چراکه ما به حوزه‌ی فرهنگ مطالعه، اقتصاد فرهنگ و نشر کمک کردیم. در کشور کتاب‌فروشی افزایش دادیم. کتاب‌خوان تربیت کردیم که نتیجه این کار علاوه بر توسعه مخاطبان کانون حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان حوزه کودک و نوجوان است.
واحدی «توسعه‌ی فروش»، «توسعه‌ی فروشگاهی»، «عرضه‌ی کتاب‌های کانون» و «فروش مجازی» را به‌عنوان محورهای ارزیابی استان‌ها در سال 1396 معرفی کرد.
وی در پایان این مراسم گفت: در مرکز هر استان‌ باید یک فروشگاه معیار و نمایشگاه دایمی محصولات فرهنگی هنری کانون با فضایی حداقل 150 تا 200 مترمربع راه‌اندازی شود.
بر اساس این گزارش، در حوزه‌ی توسعه فروش و واریز، استان‌های فارس و آذربایجان‌شرقی به‌عنوان استان‌های درجه‌یک به ترتیب «رتبه‌ی اول» و «دوم» و استان البرز به‌عنوان استان درجه‌دو «رتبه اول» را به دست آورد و استان‌های سیستان و بلوچستان «رتبه‌ی اول» و بوشهر «رتبه‌ی دوم» و استان چهارمحال و بختیاری و خراسان‌شمالی هر دو «رتبه‌ی سوم» را به‌عنوان استان‌های درجه سوم از آن خود کردند.
استان تهران نیز به‌عنوان استان ویژه معرفی شد و «رتبه اول» را به دست آورد.
در همین حال در حوزه‌ی توسعه فروشگاهی استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان استان درجه‌یک «رتبه‌ی اول» و استان اردبیل به‌عنوان استان درجه‌دو «رتبه اول» را کسب کردند.
درجه‌بندی استان‌ها در کانون بر اساس جمعیت استانی، جمعیت کودک و نوجوان، میزان توسعه فرهنگی اجتماعی و امکانات کانون صورت گرفته است.
گفتنی است، مراسم معرفی برترین‌های حوزه‌ی «فروش و واریز» و «توسعه فروشگاهی» هم‌زمان با گردهمایی مشترک مدیران کل ستادی و استانی با نمایندگان فروش محصولات کانون در سراسر کشور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در تهران برگزار شد.