کد خبر: 268782
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
بازدید 1682
گرامیداشت حماسه سوم خرداد در مراکز کانون استان اردبیل

مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پرشور کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.<BR>

مراکز اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل مجری برنامه‌های متنوع در روز سوم خرداد به مناسبت آزادسازی خرمشهر بودند، گزارش زیر به گوشه‌هایی از این برنامه‌ها اشاره دارد.
 - درس ایثار و مقاومت در مرکز شماره دو پارس‌آباد
مربیان کانون مرکز دو شهرستان پارس‌آباد هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در مدرسه شمس تبریزی و با اجرای برنامه‌های مختلف، دانش آموزان طرح کانون مدرسه را با بخشی از خاطرات حماسه‌ی بزرگ دفاع مقدس مردم ایران آشنا کردند.
در این برنامه باب اله عزیزپور مربی امور فرهنگی با معرفی ایام و وقایع سوم خرداد اعضا را با ویژگی‌های شخصیتی و ماندگار محمد جهان‌آرا آشنا کرد و در ادامه از آن‌ها خواست تا هرکدام به جمله‌سازی با کلمات خرمشهر، ایثار، مقاومت و شهید بپردازند.
گفتنی است، شرکت‌کنندگان در برنامه با ذکر صلوات و فاتحه با آرمان‌های شهدا و اسلام عهد و پیمان بستند و با شنیدن قصه تانک آرزوها یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس برای آن‌ها زنده شد.
- معرفی رشادت‌های دلیرمردان میهن اسلامی در مرکز دولت‌آباد 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت‌آباد در اولین روز از سالروز فتح خرمشهر، روز ایثار، مقاومت و پاسداشت رشادت‌های دلیرمردان میهن اسلامی، مجری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ازجمله: معرفی وقایع و ایام، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری و غبارروبی مزار شهدا بود.
در این ویژه‌برنامه، کریم اصلانزاده مربی مسئول مرکز دولت‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای عملیات بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد (فتح خرمشهر) حماسه‌ای بزرگ بود که هرگز از اذهان ملت و تاریخ پاک نمی‌شود.
در ادامه برنامه، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری با حضور پرشور اعضای پسر مرکز با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح دولت‌آباد برگزار شد و به‌قیدقرعه به نفرات برگزیده جوایزی اهداء شد.
در پایان برنامه، مربیان و اعضای مرکز با ارج نهادن و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، با حضور در مرقد مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس، ضمن عطرافشانی و غبارروبی به روح پاک این عزیزان صلوات و فاتحه نثار کردند.
- برپایی نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس در مرکز نمین
هم‌زمان با فرارسیدن آزادسازی خرمشهر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی ازجمله: برپایی نمایشگاهی از تصاویر شهدای نمین و نمادی از سنگر و جبهه، فضاسازی مرکز متناسب باحال و هوای عملیات آزادسازی خرمشهر، معرفی کتاب با موضوع هشت سال دفاع مقدس، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، برگزاری کارگاه نقاشی و نوشتن متن ادبی در کانون شهرستان نمین اجرا شد.
در روز چهارشنبه مورخه‌ی 03/03/96، مربیان با همکاری امور بانوان و بسیج خواهران شهرستان، در مراسم زیارت عاشورا که در مزار شهدای گمنام شهرستان برگزارشده بود، شرکت کردند. برگزاری کارگاه نقاشی و ادبی، نمایش خلاق و قصه‌گویی و معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس از برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.   
در روز پنج‌شنبه مورخه‌ی 04/03/96، مربیان به همراه اعضای کودک و نوجوان مرکز در مراسم غبارروبی مزار شهدای شهرستان، به‌ویژه مزار شهدای گمنام شرکت کردند. برگزاری جشن پایان طرح کانون مدرسه نیز مصادف با برنامه‌های آزادی خرمشهر بود. تهیه‌ی نشریه دیواری، معرفی وقایع و ایام به شیوه‌ی پانل دیواری و... نیز از برنامه‌هایی بود که در این روز اجرا شد.
- برگزاری مسابقه بازی‌های بومی و محلی در مرکز شهرستان کوثر
به مناسبت گرامیداشت فتح خرمشهر مراکز شهرستان کوثر با همکاری بسیج حوزه خواهران سپاه ناحیه کوثر، بازی‌های بومی و محلی را در دو رشته‌ی (بش داش و هفت‌سنگ) با شرکت بیش از 30 نفر از اعضای کودک و نوجوان به‌صورت مسابقه‌ای در محوطه مرکز 2 کوثر برگزار کردند.
در رشته‌ی( بش داش) 4 گروه چهارنفره شرکت داشتند که گروه اول با گروه دوم مسابقه داده و گروه سوم با گروه چهارم به رقابت پرداختند و در ادامه گروه‌های برگزیده باهم رقابت کرده و یک گروه به‌عنوان گروه برگزیده انتخاب‌شده و هدایای از حوزه بسیج خواهران دریافت کرد.
در رشته‌ی هفت‌سنگ نیز 4 گروه پنج نفرِ شرکت داشتند که گروه‌ها به رقابت پرداخته و یک گروه برگزیده‌شده و به آن‌ها نیز جوایزی اهدا شد.
گفتنی است، فینال این مسابقه در تابستان برگزار خواهد شد و گروه‌های برگزیده‌ی روستایی با گروه‌های برگزیده کانون به رقابت خواهند پرداخت.