مسابقه نقاشی با موضوع محیط‌زیست با شعار «من با طبیعتم»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری دو مشگین شهر، خلخال، کوثر و بیله سوار در هفته محیط‌زیست با شعار «من با طبیعتم» اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کردند.

-        مرکز فرهنگی هنری شماره دو مشگین شهر
به مناسبت هفته محیط‌زیست مسابقه نقاشی با مشارکت کانون پرورش فکری شماره دو مشگین شهر و اداره محیط‌زیست در مرکز 2 این شهرستان برگزار شد.
در ابتدای برنامه لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو مشگین شهر ضمن خوش‌آمد گویی به مسئولان شهرستانی، اولیا و اعضای کانون،  هفته محیط‌زیست را تبریک گفته و افزود: حفاظت از محیط‌زیست نیاز به توجه فعالیت‌های مختلف انسانی دارد و تولید زباله یکی از عوامل اصلی در تخریب محیط‌زیست است.
 در ادامه نیر پیکام مربی فرهنگی مرکز در خصوص برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از محیط‌زیست و باهدف معرفی عناصر حیاتی زندگی و نحوه حفاظت از میراث‌های طبیعی سخن گفت.
سپس اعضا کودک و نوجوان به همراه مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و اولیا خود به پارک شهر که جنب کانون پرورش فکری مرکز 2 بود رفته و با شعار"همگام با طبیعت ، همراه با سلامتی" با استفاده از ابزار نقاشی و متناسب با موضوع هرکدام تصاویر موردنظر را نقاشی کردند.
همچنین در این برنامه، حسین دهقان رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان مشگین شهر ضمن تبریک هفته محیط‌زیست به اعضا و میهمانان، با موضوع ضرورت حفاظت از موجودات زنده، چگونگی حمایت از محیط‌زیست، پارک‌ها و فضای سبز، حفاظت گاه‌های گیاه‌شناسی و باغ‌وحش‌ها سخنرانی کرد.
شایان‌ذکر است، پس از اتمام مسابقه کلیه اعضا با در دست گرفتن نقاشی‌های خود شعار "همه باهم همراه با طبیعت" را سر داده و نقاشی‌های خود را به اولیای خود اهداء کردند و پایان‌بخش برنامه اهدای جایزه به کلیه اعضای کودک شرکت‌کننده در برنامه بود.
-        مرکز فرهنگی هنری خلخال
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز خلخال به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی محیط‌زیست، ویژه‌برنامه‌ی (ایستگاه نقاشی) را با همکاری اداره‌ی محیط‌زیست این شهرستان برگزار کرد.
در این برنامه مربیان در خصوص اهمیت محیط‌زیست و وظایف کودکان و نوجوانان در قبال آن توضیحاتی ارائه کردند، سپس کارشناسان محیط‌زیست نیز به سؤالات اعضا پاسخ دادند.
در ادامه اعضا شروع به کشیدن نقاشی‌های خود با تکنیک پاستل و با موضوع «من با طبیعتم» کردند.
گفتنی است، این برنامه با حضور بیش از 45 نفر از اعضای مرکز، خبرنگاران و مسئولان شهرستان برگزار شد و در پایان جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
-        مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرستان کوثر
ایستگاه نقاشی «من با طبیعتم» در مرکز یک کوثر برگزار شد.
به مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌زیست، مرکز یک کوثر با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان کوثر ایستگاه نقاشی برگزار کرد.
در این برنامه مهدی کسایی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کوثر در رابطه با شعار سال 1396 هفته محیط‌زیست با عنوان «من با طبیعتم» توضیحاتی ارائه کرد و افزود: حفاظت از محیط‌زیست به‌خصوص حیوانات اهلی و وحشی منطقه از وظایف اصلی ما است، ما باید هم خود این اصل را رعایت کرده و هم از خانواده‌هایمان بخواهیم تا از شکار و صید بی‌رویه خودداری کنند.
در ادامه برنامه، 30 نفر از اعضای مرکز با موضوع « من با طبیعتم» نقاشی کشیده و به 10 اثر برگزیده جوایزی از طرف اداره محیط‌زیست شهرستان اهداء شد.
-        مرکز فرهنگی هنری شهرستان بیله سوار
 به مناسبت هفته محیط‌زیست مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از محیط‌زیست با همکاری اداره محیط‌زیست و شهرداری بیله سوار در کانون پرورش فکری این شهرستان برگزار شد.
در این برنامه، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بیله سوار درباره محیط اطراف، جنگل‌ها و طبیعت و لزوم نگهداری از آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه اعضا صحنه‌هایی از محل زندگی خود را نقاشی کردند و در پایان به‌تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقه جوایزی اهدا شد.
گفتنی است، نمایشگاه خلاقیت با موضوع «من با طبیعتم» برنامه دیگری بود که شهرداری بیله سوار در مصلای این شهر برپا کرد و در ایام هفته مورد بازدید اعضای مرکز و اولیای آنان قرار گرفت و اعضای فعال کاردستی‌های خود را در آن نمایشگاه در معرض بازدید عموم قراردادند.