کد خبر: 226864
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
بازدید 2045
افتتاح مرکز آموزش اداره کل کانون استان اصفهان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مرکز آموزش اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان هم­زمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور عسگری فر مدیر کل کانون استان،کاظمی مدیر کل آموزش و پژوهش کانون،صدری مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری اصفهان،کارشناسان و همکاران کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره2 افتتاح شد.
مدیر کل اموزش و پژوهش کانون در سخنان کوتاهی ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،عنوان کرد:باتوجه به اهمیت آموزش در کانون سعی بر این است که علاوه بر افزایش تعداد ساعات آموزشی،کیفیت این دوره ها را نیز هرچه بیشتر ارتقا دهیم که تحقق این موضوع مستلزم توسعه مراکز آموزش در سطح استان­ها و هم چنین افزایش آموزش­های غیر حضوری در کانون است.
کاظمی در ادامه نقش مربیان در کانون را نقشی محوری برشمرد و گفت:مربی اهداف والای کانون که همانا پرورش استعدادهای گوناگون کودک و نوجوان است را محقق می­کند و لازمه این مسوولیت مهم آموزش صحیح و مناسب مربیان با مفاهیم مرتبط با این گروه سنی می­باشد.
وی برگزاری چندین دوره آموزشی با کیفیت در کانون استان را نشان دهنده توجه ویژه مدیر کل کانون اصفهان و علاقه دیگر همکاران در ارتقای سطح کیفی اطلاعات فرهنگی،هنری و ادبی برای ارائه به کودکان و نوجوانان بااستعداد دانست.
هم چنین در این مراسم سید حامد عسگری فر با قرائت آیاتی از سوره مبارکه علق،نکاتی را درباره معانی این آیات بیان کرد.وی مساله آموزش و تعلیم و تربیت در اسلام را حائز اهمیت برشمرد و گفت:قرآن کریم همواره انسان را دعوت به آموختن کرده است و در روایات اهل بیت(علیهم السلام)نیز به این مورد سفارش شده است.
مدیر کل کانون،آموزش برای مربیان را ضروری برشمرد و عنوان کرد:حیات کاری یک مربی به آموزش بستگی دارد و مربیان باید با آموختن همیشگی به بهترین نحو در پرورش کودکان و نوجوانان کمک کنند.عسگری فر،توانمند سازی نیروها،بهبود نیروی انسانی و ارتقای سازمان در ابعاد مختلف را از دیگر مزایای آموزش در کانون برشمرد.
وی از آموزش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مساله­ای مهم یاد کرد و تصریح نمود:طراحی مناسب دوره­ها،پودمان­های باکیفیت آموزشی،استفاده از اساتید مجرب و کاربردی بودن دوره ها نقاط قوت بخش آموزش در کانون می­باشد.
این مسوول افتتاح مرکز آموزش در کانون استان را نشان دهنده علاقه همکاران به این موضوع دانست و بیان کرد:همواره سعی شده است در تمامی گردهمایی­ها و برنامه­های مختلف کانون از صاحب نظران استفاده شود و به عنوان مثال در سال 91 که محوریت فعالیت های کانون استان مقوله تربیت دینی بود،از استاد عبدالعظیم کریمی به عنوان یکی از اساتید برتر تعلیم و تربیت با بیش از 40 تالیف در این مقوله جهت استفاده مربیان دعوت به عمل آمد.
مدیرکل کانون در پایان سخنان گفت:با عنایت به حجم فعالیت های کانون در اصفهان فقدان این مرکز محسوس بود که با کمک تمامی مسوولین،امروز 20 بهمن ماه هم زمان با دهه مبارک فجر این مرکز افتتاح گردید و امید است با تلاش همیشگی تمامی همکاران این مرکز بتواند در ارائه خدمات گوناگون آموزشی مفید واقع شود.