پوشش فعالیت‌های کانون در سطح کشور باید گسترده‌تر شود

گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر رسول زرگرپور در محل فرمانداری شهر نجف‌آباد با مدیرعامل کانون دیدار کرد و به وی گفت که کانون می‌تواند در جهت تحقق اهداف انقلاب بسیار کارساز باشد و کودکان و نوجوانان را با تولیدات هدف‌دار خود مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به کانون نیازمند است و باید تلاش کنیم که فعالیت‌های آن بخش بیشتری از کودکان و جوانان ایرانی را تحت پوشش قرار دهد.
زرگرپور اعتماد خانواده‌ها از قشرهای مختلف جامعه را به کانون یک ویژگی برجسته توصیف کرد و یادآور شد که برخی از نهادها و سازمان‌های فرهنگی بخش مشخصی از جامعه را مورد توجه قرار می‌دهند در حالی که شما در کانون با طیف‌های گوناگونی از مردم با گرایش‌ها و نگرش‌های مختلف سروکار دارید.
استاندار اصفهان در ادامه اعلام آمادگی کرد که از گسترش فعالیت‌های کانون در این استان حمایت کند و خاطر نشان کرد که من هم به این روش‌های شما اعتقاد دارم و هم علاقه‌مند به فعالیت‌ها و تولیدات کانون از گذشته بوده‌ام.
وی در پاسخ به یکی از درخواست‌های مطرح شده در این جلسه مبنی بر واگذاری ساختمان به کانون از مدیرکل کانون استان خواست که درخواست خود را به صورت کتبی در اختیار شورایی قرار دهد که در استانداری کار واگذاری ساختمان‌های دولتی مازاد را به دیگر دستگاه‌های دولتی بر عهده دارد.
در این دیدار که روز 1 مهر 1393 صورت گرفت علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون کانون با ارایه گزارشی از فعالیت‌‌های کانون توضیح داد که نزدیک به 900 مرکز کانون در سراسر کشور تنها می‌تواند 3 درصد از دانش‌آموزان ایرانی را تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار دهد در حالی که بر اساس استاندارهای جهانی این عدد باید به ده درصد و 3هزار مرکز ارتقاء پیدا کند.
وی توضیح داد که توجه کانون به امر کتاب و کتاب‌خوانی باعث شده است تا اعضای مراکز ما به کودکان و نوجوانانی با مطالعه، توانمند و اهل تحلیل تبدیل شوند.
او توضیح داد که علی‌رغم این که در بیشتر استان‌های کشور دست‌کم یک مجتمع بزرگ کانون تاسیس شده است از استاندار خواست به ساخت این مرکز کمک کند.
بر اساس توضیح‌های عنوان شده در این جلسه، زمینی به مساحت 3هزار متر مربع در مالکیت کانون است و قرار است با تخریب یکی از مراکز قدیمی و مستهلک‌شده کانون،  این مجتمع بزرگ فرهنگی احداث شود.
حاجیان‌زاده همچنین خواستار حمایت استاندار اصفهان از توسعه‌ی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی و افزوده شدن دست‌کم چهار خودروی مناسب به ناوگان فعلی این مراکز و کمک به دراختیار قراردادن ساختمان‌هایی تحت تملک کانون برای راه‌اندازی مراکز کانون زبان ایران و انتقال مراکز استیجاری به این ساختمان‌ها شد.
در این جلسه سیدحامد عسگری‌فر مدیرکل کانون استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای هفته ملی کودک از استاندار درخواست کرد که کمیته کودک و نوجوان مانند برخی از استان‌های دیگر کشور و با هدف ایجاد هماهنگی در بین نهادها و سازمان‌های فعال در این حوزه در استانداری اصفهان نیز تشکیل شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین روز سال تحصیلی جدید به نجف‌آباد رفت تا به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش در آیین بازگشایی مدارس این استان با حضور استاندار شرکت کند.
این آیین در دبیرستان شهید محمد منتظری که بیش از 230 شهید دانش آموز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، برگزار شد.