پایان کار هشتمین جشنواره استانی قصه گویی زیر گنبد کبود

مذیر کل کانون، ارتباط چهره به چهره، افزایش دایره ی لغات فارسی کودکان، تصویر سازی ذهنی و همزاد پنداری با شخصیت های مثبت قصه را 4 ویژگی مهم قصه گویی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، عسگری فر در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره استانی قصه گویی زیر گنبد کبود با اشاره به ارتباط چهره به چهره قصه گو و مخاطب عنوان کرد: قصه گویی می تواند یکی از بهترین راه ها برای افزایش دایره ی لغات کودکان باشد و با تصویرسازی ذهنی از قصه،خلاقیت کودکان هرچه بیشتر تقویت می شود.
همزاد پنداری با شخصیت های مثبت قصه در سنین کودکی ویژگی با اهمیت دیگری بود که مدیرکل کانون به آن اشاره کرد.
دبیر جشنواره ، هنر قصه گویی را مهارتی مورد نیاز مربیان و مادران عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند حکیم برای بیان مفاهیم قرآنی از قصه های مختلفی در قرآن استفاده نموده است و این موضوع به خوبی نشان دهنده اهمیت نقش قصه گویی در تربیت انسان ها به ویژه کودکان و نوجوانان می باشد و در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان اصلی ترین نهاد مربوط به حوزه کودک و نوجوان این فعالیت فرهنگی را به صورت با کیفیت و اصولی پیگیری و اجرا می کند.
این مسوول در پایان سخنان خود در اختتامیه جشنواره، پیشنهادی را نیز به شهرداران شهرستان های استان اصفهان به جهت ترویج فرهنگ قصه گویی مطرح کرد. وی گفت:کانون این آمادگی را دارد تا با بهره مندی از مربیان مجرب خود و هم چنین همکاری شهرداری ها آموزش قصه گویی را برای مربیان دیگر نهادها و هم چنین مادران در دستور کار خود قرار دهد تا آن ها بتوانند مفاهیم تربیتی را به بهترین شکل در کودکان نهادینه کنند.
در ادامه این مراسم برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی قصه گویی در دو بخش مربیان کانون و قسمت آزاد جشنواره معرفی شدند که هیات داوران بخش بزرگسال 15 اثر زیر را از میان 34 قصه گو به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی کرد و به منتخبین لوح تقدیر و جوایز اهدا شد.
 
نام قصه گو
عنوان قصه
مرکز فرهنگی هنری
مرضیه قاسمی
هفت برادر
بخش آزاد جشنواره
سمیه احمدی دستجردی
خجه ته چاه
شماره 12
لیلا قائمی
عباس تنوری
داران
مژگان کدخدایی
کوهستان کهنسال
شماره 2
مرضیه توکلی
هدیه پری
دهق
اعظم رهنما
دل خوشی
شماره 10
اعظم قاسمی
دختر نارنج
فلاورجان
مهدی رحمانی
بوی جوی مولیان
شماره 4
نرجس شمس آبادی
قهرمانان تشنه
آران و بیدگل
سمیرا آذری پور
کلاغ خنزر پنزر
شماره 9
مریم یزدان پناه
سلطان و آهو
شماره 1 اردستان
مرضیه معصومی
میخ خانه پدری
شماره 6
ماهرخ حسینیان
صدسکه طلا
نایین
رقیه خاکزاد
افسانه تیر انداز
شماره 1
نرگس نامداری
خدا چه مهربان است
گلپایگان
 
هم چنین هیات داوران بخش نوجوان نیز سه قصه گو را به عنوان نفرات برگزیده معرفی و به منخبین جوایزی اهدا شد.
قصه گو
عنوان قصه
نام مرکز
اعظم قاسمی
دختر نارنج
فلاورجان
مریم طالب پور
هدیه خوبان
شاهین شهر
اعظم علیزاده
دزدین محمد حسن
زیار
 
در راستای این جشنواره نیز تابستان امسال جشن های قصه گویی مشترک مراکز کانون در 20 مرکز برگزار شده بود که مراکز فرهنگی هنری شاهین شهر،گز و حبیب آباد در این قسمت به عنوان مراکز برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
اجرای نمایش خلاق توسط عضو مرکز گز،سرود اعضای مرکز شاهین شهر و اجرای دکلمه با موضوع ظهور از سوی نوجوانان مرکز شماره 8 از دیگر برنامه اختتامیه این جشنواره بود که با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر شهروندان شاهین شهر،امام جمعه این شهرستان،فرماندار شاهین شهر و میمه و دیگر مسوولین محلی نیز حضور داشتند.