اعلام برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان

مسوول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان از برگزاری برنامه های شاد و متنوع در ایام الله دهه مبارک فجر برای کودکان و نوجوانان اصفهانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان در مصاحبه ای با تاکید بر اهمیت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی برای تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان مهمترین برنامه های این کمیته را در دهه مبارک فجر اعلام کرد.
عسگری فر با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد حفظ نظام اسلامی و زنده نگه داشتن ایام الله دهه فجر خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید توسط دستگاه های فرهنگی صورت بگیرد انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان همراه با برنامه های متنوع در قالب فعالیت های مختلف فرهنگی،هنری و متناسب با روحیه کودکان و نوجوانان می باشد.
مدیر کل کانون ایام دهه فجر را فرصتی مناسب برای رسیدن به این هدف دانست و تاکید کرد: ما می توانیم با ایجاد علاقه و انگیزه بستر را برای پرسش، تفکر و تحقیق در باب انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در کودکان و به خصوص نوجوانان فراهم کنیم.
مسوول کمیته کودک و نوجوان اصفهان در ادامه با بیان این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، ادبی و هنری در ایام دهه فجر سعی دارد خاطره ی این روزها را در اذهان کودکان و نوجوانان ماندگار کند گفت: جشن شاد انقلاب با مشارکت تمامی اعضای کمیته و با حضور کودکان و نوجوانان اصفهانی در تاریخ 19 بهمن ماه در تالار ادب برگزار می شود که علاوه بر این جشن، مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سطح استان اصفهان میزبان کودکان و نوجوانان برای برپایی جشن انقلاب در ایام دهه فجر می باشند.
عسگری فر همچنین از برپایی 15 نمایشگاه مشترک مراکز کانون با عنوان "آیه ها و آیینه ها" علاوه بر برپایی غرفه های فرهنگی و هنری در 55 مرکز فرهنگی هنری استان به همین مناسبت خبر داد و افزود: 6 مرکز از مراکز فرهنگی هنری در ایام دهه فجر با برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و 4 مرکز با برنامه ی "شب شعر کتابخانه ای" میزبان علاقه مندان به حوزه ی فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی می باشند.
مدیر کل کانون در ادامه ی سخنان خود در موضوع ویژه برنامه های دهه فجر به بازگشایی مرکز نجوم در مرکز فرهنگی هنری شماره 10 اشاره کرد و آن را اقدامی موثر جهت پیشرفت و تسهیل امر پژوهش در میان نوجوانان دانست. وی همچنین از برنامه ریزی برای حضور فعال کانون در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و گفت: از جمله برنامه های کانون استان برای این روز برپایی غرفه هنری در میدان حضرت امام خمینی(ره) و برگزاری ایستگاه های نقاشی در دیگر شهرستان ها می باشد.
این مسوول هم چنین دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه و مسابقات ورزشی را از برنامه های پیش بینی شده در این ایام از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کودکان و نوجوانان بیان کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان هم برنامه های متنوعی مانند برگزاری مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب های انقلابی و برپایی نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی را در این ایام برگزار میکند.
مسوول کمیته کودک و نوجوان اصفهان در ادامه به برنامه های اداره کل بهزیستی اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ انقلاب به طور همزمان در مهدهای کودک استان، افتتاح 5 مهد کودک جدید، اجرای نمایش عروسکی و قصه گویی با موضوع انقلاب و برگزاری مسابقه ی "پرواز بادبادک ها" در مهدهای کودک از جمله برنامه های این اداره کل در دهه فجر می باشد.
وی در پایان برپایی نمایشگاه بیوگرافی و وصیت نامه شهدا و نصب روز شمار انقلاب،نمایشگاه خاطرات دوران مبارزه،آذین بندی، برگزاری جشن های شاد و دیدار با خانواده های معظم شهدا را از جمله برنامه های مهد قرآن کریم عنوان کرد که برای ایام دهه مبارک فجر پیش بینی شده است.