افتتاح مرکز تخصصی نجوم کانون استان اصفهان

آسمان‌نما، رصد خورشید و کارگاه آشنایی با منظومه‌ی شمسی و صور فلکی سه بخش اصلی مرکز تخصصی نجوم می باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مدیر کل کانون از افتتاح اولین مرکز تخصصی نجوم کانون استان اصفهان در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و افزود:این مرکز با هزینه ای بالغ بر 900 میلیون ریال مجهز به تلسکوپ و دوربین های پیشرفته 20 بهمن ماه با حضور مسوولین استانی به بهره برداری خواهد شد.
عسگری فر هم چنین عنوان کرد: نجوم و رصد اجرام آسمانی، یکی از فعالیت‌هایی است که همواره مورد علاقه‌ی نوجوانان می باشد و به همین منظور کانون اصفهان با ورود حرفه‌ای به این حوزه و با برنامه‌ریزی دقیق و امکاناتی مجهز در این عرصه راهی را باز کرده که اینک به تاسیس مرکز تخصصی نجوم منجر شده است.
مدیر کل کانون در ادامه اظهار کرد: در این مرکز کارشناسان برای رصد و تماشای آسمان به نوجوانان مشاوره داده و آموزش های لازم را نیز به علاقه مندان ارائه می دهند. وی گفت: آسمان‌نما،رصد خورشید و کارگاه آشنایی با منظومه‌ی شمسی و صور فلکی،سه بخش اصلی این مرکز می باشد که شهروندان عزیز می توانند پس از تعیین وقت قبلی از امکانات این مجموعه استفاده کنند.
مرکز تخصصی نجوم به آدرس سه راه سیمین،شهرک ولی عصر،خیابان بانو علویه همایونی،مرکز فرهنگی هنری شماره 10 کانون پذیرای مدارس و خانواده ها خواهد بود.