جشن پایان دوره کلاس های ویژه پویا نمایی اعضای مجتمع فرهنگی هنری کانون

در این دوره آموزشی 22 فیلم کوتاه و 6 فیلم گروهی با استفاده از مهارت های مختلف توسط اعضای علاقه مند مجتمع کانون تولید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، اولین جشن پایان دوره کلاس های ویژه پویانمایی اعضای مجتمع فرهنگی هنری کانون با حضور مدیر کل کانون استان در سالن اجتماعات مجتمع برگزار شد.
اعضای شرکت کننده در این دوره پس از گذراندن هفت ترم به پایان رساندن دوره ی پویانمایی را در این مقطع جشن گرفتند. در این مراسم که اعضای کلاس پویانمایی به همراه والدین خود حضور داشتند،یکی از اعضا سیر کاری کلاس پویا نمایی را تشریح و از میزان پیشرفت خود در این زمینه با حضور در کلاس های کانون با والدین سخن گفت.
هم چنین بخشی از تولیدات اعضای کلاس پویا نمایی در این مراسم به نمایش درآمد که آثار گروهی اعضای دختر با عناوین "قالیچه ی پرنده"، "روباه دم بریده"و "میمون ناقلا" و فیلم های گروهی اعضای پسر با عناوین "مرد وسبوی روغن"، "عمو زنجیرباف"و "خرچنگ دانا" از جمله ی آنها بود.
در پایان این جشن نیز به اعضای کلاس پویا نمایی، گواهینامه ی پایان دوره ویژه اعطا شد و از مربیان آنان نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.
کلاس پویا نمایی در مجتمع فرهنگی هنری کانون با نگاهی نو و خلاق به این هنر و با هدف شکوفایی هر چه بیشتر خلاقیت کودکان و نوجوانان از تیر ماه 1392 آغاز به فعالیت نمود و در دی ماه 1393 با سپری کردن هفت ترم آموزشی اولین دوره ی خود را به اتمام رساند که حاصل این دوره تولید 22 عنوان فیلم کوتاه فردی و 6 فیلم گروهی با استفاده از تکنیک های مختلف می باشد.
برگزاری این کلاس ویژه گامی موثر در راستای ایجاد انگیزه کتاب خوانی در کودکان و نوجوانان بود زیرا که اعضا با شرکت در کلاس پویا نمایی در ابتدا با کتاب و مطالعه آشنا می شوند و سپس داستان های کتاب را با خلاقیت خود به فیلم تبدیل می کنند. از ویژگی های قابل توجه این دوره محتوای فیلم های ساخته شده توسط اعضا است که تمامی آنها برگرفته از داستان های کهن ایرانی و داستان های مثنوی می باشد و این خود راهی مناسب برای بازگویی تاریخ و فرهنگ کشورمان به کودکان و نوجوانان امروز است. کلاس پویانمایی فرصت و بستری مناسب را جهت خلق اثر هنری با شیوه ای جدید و خلاقانه برای کودک و نوجوان فراهم می کند که در ضمن آن شیوه ی کار گروهی نیز در فضایی شاد و آرام به آنها آموزش داده می شود.
برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا را کلیلک کنید.