خانواده‌ها از تجربه‌های قصه‌گویی مربیان کانون بهره بگیرند

مدیرعامل کانون در آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به خانواده‌ها پیشنهاد کرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی دارد تجربه‌‌ها و دست‌آوردهای خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به این‌که امروزه به دلایل گوناگون پدران و مادران کمتر از این هنر در برقراری ارتباط با فرزندان خود استفاده می‌کنند، کانون آمادگی دارد با سخاوت هر‌چه تمام‌تر تجربه‌ها و دست‌آوردهای قصه‌گویی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد از آن‌جایی که بسیاری از اندیشمندان عرصه‌ی فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طول تاریخ تلاش‌ کرده‌اند با استفاده از شیوه‌های جذاب و هنرمندانه‌ی قصه‌گویی در انتقال مفاهیم مورد نظر خود به مخاطبان بهره‌گیرند کانون در دو دهه اخیر با برپایی جشنواره‌های متعدد در سطوح کشوری و بین‌المللی در مسیر قصه‌گویی گام‌های موثری برداشته است.
حاجیان‌زاده در ادامه یادآور شد ادبیات مکتوب و شفاهی ایران سرشار از قصه‌های جذاب و ارزش‌های پسندیده‌ای است که پیوند ناگسستنی با ریشه‌های اعتقادی، باورهای ملی و مذهبی ما دارد که با بهره‌گیری از رویکرد جهانی با این قالب و اثربخش هنری را با برپایی جشنواره‌های متعدد می‌توانیم نوع تفکر و هویت‌مان را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.
وی با اشاره به توانایی هنرمندان قصه‌گو تصریح کرد قصه‌گویی هنر قدرت‌مندی است، ‌چنان‌که در گذشته نیز توانسته بزرگ‌سالان را در کنار کودکان بنشاند و ضمن سرگرم کردن ‌آن‌ها به عمق وجودشان نفوذ کرده و موجب تحکیم و تقویت ارتباط نسل‌ها ‌شود.
مدیرعامل کانون در پایان از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و از خانواده‌ها و جامعه خواست بخشی از بار تربیت فرزندان خود را با استفاده از این هنر تاثیرگذار به سرمنزل مقصود برسانند.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی صبح روز 30 بهمن در کرمانشاه به کار خود پایان داد.