جذب و پایدارسازی اعضاء محور اصلی فعالیت های کانون استان در سال 94

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مدیر کل کانون در گردهمایی سالانه کارشناسان،مربیان مسوول،مربیان فرهنگی،هنری و ادبی که در روزهای 29 و 30 اردیبهشت ماه در اردوگاه شهیدبهشتی برگزار شد،با تبریک حلول ماه شعبان و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه،ضمن بیان حدیثی از حضرت امام حسین (علیه السلام)،گفت:به فرموده اهل بیت (علیهم السلام)عمل به یک حدیث از تعالیم دین،ضامن سعادت مندی انسان در دنیا و آخرت می باشد.
مدیر کل کانون در ادامه ی صحبت های خود از تلاش همکاران در روزهای پایانی سال 93 و آغازین سال 94 با توجه به موضوع آمارگیری کتاب ها و سپس پیش بینی برنامه در مراکز تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به راهبردهای 14 گانه اعلامی از سوی مدیرعامل کانون برای سال 94 گفت: "توسعه سواد خواندن" یکی از محورهای اصلی فعالیت های کانون است و در استان اصفهان نیز برای تقویت این موضوع و با هدف توانمند سازی و شکوفایی هرچه بیشتر اعضا کارگاه" مهارت های خواندن" در مراکز برگزار که با استقبال خوب مخاطبین مراکز همراه شد.مدیر کل ادامه داد: کلاس املای بیست نیز از دیگر تجارب موفق ما در استان بود که گام موثری در جهت پیشرفت مهارت نوشتن اعضای مراکز به شمار می آید.
"تقویت هویت ایرانی و اسلامی"، "توجه به نیازها،علایق و سلیقه‌ های متفاوت مخاطبان"، " گسترش دایره‌ ی پوشش مخاطبان و ارتباط با مدارس و دانش آموزان" از جمله مواردی بود که مدیر کل به تشریح این موضوعات به عنوان راهبردهای اعلامی از سوی مدیرعامل کانون پرداخت.
وی هم چنین با اشاره به افزایش بهره وری مراکز و توسعه فعالیت های کتاب محور به عنوان برخی اصول عنوان شده توسط معاونت فرهنگی کانون گفت: امروز بهره وری یکی از نیازهای اساسی و با اهمیت مراکز کانون می باشد.
عسگری فر در ادامه، موضوع "جذب و پایدارسازی اعضا" را به عنوان محور کار کانون استان در سال 94 مورد تاکید قرار داد و از مربیان و به ویژه مسوولین مراکز خواست تا بر این موضوع تمرکز نموده و مهمترین اولویت آنها در سال جاری باشد. وی افزود:مربیان باید با آسیب شناسی دقیق، فعالیت هایی را که به جذب و پایدارسازی اعضا کمک می کند شناسایی و تقویت نمایند.
وی با اشاره به طرح "مهارت های زندگی" و "آوای حقیقت"، اجرای آنها را در مراکز استان موفق ارزیابی کرد و افزود:مهارت های زندگی مانند سال های گذشته در مراکز ادامه خواهد یافت و طرح آوای حقیقت نیز ازسوی مراکز داوطلب انجام می گیرد.
مدیر کل کانون در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از برگزاری فعالیت های جدید خبر داد و افزود:با توجه به علاقه کودکان و نوجوانان، "رباتیک " یکی از برنامه های ویژه ای می باشد که در مراکز استان با شیوه ای جدید و علمی برگزار خواهد شد و هم چنین کارگاه "مهارت محاسبات ذهنی" نیز در مراکز شهر اصفهان تشکیل می گردد.
این مسوول در ادامه بر رعایت نظم و انضباط در برگزاری فعالیت های ویژه فصل تابستان تاکید کرد و گفت:مربیان با حضور به موقع و برگزاری با کیفیت فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی فصل تابستان در برآورده ساختن انتظارات خانواده ها هرچه بیشتر تلاش کرده و کارشناسان نیز با نظارت و هدایت صحیح در انجام مناسب برنامه ها به مراکز فرهنگی هنری کمک نمایند.
مدیر کل کانون در پایان سخنان خود بار دیگر بر موضوع مهم "جذب و پایدارسازی اعضا" تاکید کرد و از تمامی مربیان و مسوولین مراکز خواست تا نهایت تلاش خود را به منظور تحقق این موضوع صورت داده و با ارتباط و تعامل مناسب با کودکان و نوجوانان بر حضور و استمرار آن در مرکز سطح استان همت گمارند.
پس از سخنان عسگری فر،مسوولین مراکز و مربیان سوالات خود را در زمینه های مختلف مطرح و مدیر کل کانون نیز پاسخ گوی آنان بود.
دربخش دیگری از این مراسم قربانی مسوول حراست کانون استان نیز به تشریح وظایف حراست و مجموعه انتظارات آن از کارکنان در کانون پرداخت.
وی صیانت از کارکنان،حفاظت از مدارک و اسناد،امکانات و تجهیزات و پیگیری ماموریت های موضوعی را از جمله وظایف حراست در کانون بیان کرد و در مجموع حراست را به عنوان چتر سازمانی حافظ منافع سازمان و تک تک افراد آن عنوان نمود.
هم چنین در مراسم اختتامیه ی این گردهمایی، مراکز شماره 8، شماره 9، حبیب آباد، دهق، شهرضا و ورزنه به عنوان مراکز نمونه ی سال 93 معرفی شدند که با اهدای جوایز و لوح تقدیر از این مراکز تقدیر به عمل آمد.
اجرای سرود توسط اعضای مرکز شماره 11، قصه گویی توسط فاطمی کارشناس ادبی، نمایش کلیپ "گذری بر سالی که گذشت" که به مروری بر فعالیت های کانون در سال 93 اختصاص داشت از دیگر برنامه های اجرا شده در اختتامیه ی گردهمایی سالانه کارشناسان،کارکنان و مربیان کانون استان اصفهان بود.