برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،ستاد اقامه نماز کانون استان با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ دینی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز برای کلیه مربیان و کارکنان این اداره کل نموده است.
همکاران ضمن مطالعه کتاب پیوندهای نماز علاوه بر شرکت در مسابقه،بر سطح بینش و دانش خود پیرامون مفهوم حقیقی و والای نماز خواهند افزود.
در این کتاب که اثری از حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی می باشد،به بررسی ارتباط و پیوندهای موجود میان نماز و موضوعات متفاوت از قبیل حق الناس،نظم،حقوق پدر و مادر،رهبری،وقف و جهاد و... پرداخته شده است و در مجموع 135 نوع رمز و راز نماز کشف شده که می تواند مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.
نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می کند که : روزی که موضوع بحث ما ، پیوندهای نماز بود و تعدادی از این پیوندها را که پیشتر یادداشت کرده بودم گفتم و تعدادی را هم دوستان در آن جلسه گفتند متوجه شدیم که گویا نماز یک نقشه جامع اسلامی است که با همه چیز پیوند خورده است.
در بخشی از کتاب فوق درباره پیوند نماز با نظم آمده است:نماز انسان را منظم می سازد ، زیرا نمی توان در هر وقتی یا در هر مکانی یا با هر کلامی یا به هر سویی این فریضه الهی را انجام داد.همچنان که در نماز جماعت انسان باید همراه با سایر نمازگزاران نه جلوتر و نه عقب تر آنرا انجام دهد و این خود نوعی آموزش نظم است. همچنین در بخش پیوند نماز با خودسازی میخوانیم که از امام خمینی (ره) نقل شده که نماز کارخانه انسان سازی است . کسی که پیشانی خود را در 17 رکعت نماز روزانه 34 بار بر خاک می گذارد و خدا را از همه چیز و همه کس بزرگ تر می داند،نمی تواند شخص متکبر و مغروری باشد.