کد خبر: 243074
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
بازدید 1453
جلسه آشنایی با طرح قرآنی تسنیم بهشت

به گزاش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جلسه ی توجیهی طرح "تسنیم بهشت" با حضور معاون فرهنگی، مسوول حراست کانون استان، کارشناسان و مربیان برگزار شد.

در این نشست، مسوول حراست کانون استان ضمن مهم شمردن نحوه ی اجرای این طرح در مراکز به بیان ویژگی های یک مربی موفق در کلیه ی فعالیت ها به خصوص در زمینه ی فعالیت های دینی پرداخت.  وی اولین وِیژگی را رعایت اخلاق اسلامی و عامل بودن به ارزش ها دانست. داشتن معرفت لازم در حوزه های دینی به منظور تقویت پایه های دینی کودکان و نوجوانان، به عنوان یکی دیگر از ویژگی های یک مربی بیان شد. قربانی سومین ویژگی را شناخت ویژگی های مخاطبین کودک و نوجوان بیان و تاکید کرد مربی در برخورد با هر فرد باید متناسب با شخصیت او رفتار نماید. بهره برداری از شیوه های نوین آموزشی به عنوان چهارمین ویژگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. قربانی آخرین ویژگی یک مربی موفق در این زمینه را داشتن انگیزه ی لازم و الهی برای انتقال مفاهیم دینی دانست .

در این جلسه ضمن بیان اهداف و اهمیت اجرای این طرح در مراکز، شیوه نامه ی "تسنیم بهشت" برای مربیان فعال در این طرح، که با عنوان مربیان مبشر نامیده می شوند، شرح داده شد.

"تسنیم بهشت" نام طرحی است که با هدف کلی اهتمام به تربیت دینی کودکان به عبارتی پرورش حس و تفکر دینی در آنها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در مراکز کانون استان اجرا می شود.

این طرح ویژه ی گروه سنی ب و ج در سه ترم و با 14 درس با تمرکز بر جزء سی قرآن کریم، برنامه ریزی شده است که مجذوب و مانوس کردن کودکان با قرآن مجید، آشنایی مخاطبین با اعجازهای قرآن، تدبر و تفکر در سوره های جزء سی قرآن کریم، آموزش صحیح خوانی و تجوید قرآن، آموزش مفاهیم قرآن و آموزش غیر مستقیم مسئله ی معاد از جمله اهداف جزئی آن می باشد.