تشکیل دومین جلسه کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد اوقات فراغت استان اصفهان

مدیر کل کانون تهیه یک شیوه نامه و سند هدایتی را در غنی سازی هرچه بهتر برنامه های اوقات فراغت مورد تاکید قرار داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، دومین جلسه کارگروه تخصصی کودک و نوجوان ستاد اوقات فراغت استان اصفهان با حضور مدیر کل کانون و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد.
عسگری فر در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 270 شهید گمنام و 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 که به تازگی به میهن بازگشته اند بر ادامه راه و مسیر شهدای انقلاب اسلامی تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت و لزوم تهیه یک سند هدایتی برای این موضوع گفت:شیوه نامه کار برای اوقات فراغت می تواند علاوه بر ساماندهی آن، نظم هرچه بیشتر در فعالیت ها را به وجود آورده و موازی کاری را نیز کاهش دهد.
نیاز سنجی واقعی،تهیه محیط فراغتی مناسب،آموزش صحیح مربیان و استاندارسازی فعالیت های مربوط به کودکان و نوجوانان را از جمله موارد مهمی برشمرد که باید در این کارگروه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
این مسوول در ادامه به موضوع نحوه اعطای مجوز به موسسات علاقه مند به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت:در صورت امکان مناسب است مسوولین برای ساماندهی این موضوع و چگونگی نحوه دادن مجوز به این مراکز تصمیم گیری قطعی داشته باشند زیرا که به نظر می رسد هنوز مرجع اعطای مجوز به موسسات خصوصی بخش کودک و نوجوان مشخص نیست.
عسگری فر هم چنین ساماندهی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:امکانات مناسب برای کودکان و نوجوانان معلول،کم بینا،نابینا و معلول جسمی و حرکتی فراهم نیست و شایسته است اقدامات لازم برای این عزیزان که توانایی استفاده از دیگر امکانات معمول را ندارند صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه که نمایندگانی از آموزش و پرورش،اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری،سازمان بهزیستی،صداوسیما،ورزش و جوانان،اموربانوان استانداری،کمیته امداد و کارشناسان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری نیز حضور داشتند،هرکدام جداگانه به تبیین نظرات و پیشنهادات سازمان ها در راستای تقویت برنامه های کارگروه ستاد اوقات فراغت پرداختند.