تشکیل جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی کانون استان اصفهان

بررسی نحوه اجرای شیوه نامه قصه گویی استانی،اردوی استانی اعضای نوجوان دختر و بررسی شیوه نامه کلاس های ویژه فرهنگی،هنری وادبی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی کانون با حضور مدیرکل و دیگر اعضا برگزار شد.
عسگری فر ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،توافقنامه هسته ای را حاصل عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و ابراز امیدواری نمود با تلاش های مسوولین این توافقنامه به صورت صحیح اجرایی شود و حاصل نهایی آن به سود ملت و منافع ملی باشد.
وی با اشاره به برگزاری مناسب ترم اول کلاس های ویژه فصل تابستان در مراکز گفت:با تلاش های مربیان،کارشناسان و دیگر همکاران در ستاد و مراکز برنامه های خوبی در مراکز سطح استان صورت گرفت که استقبال پرشور خانواده ها را به همراه داشت.
مدیر کل هم چنین کیفیت کلاس های تابستان امسال را نسبت به سال گذشته بهتر عنوان کرد و افزود: ترم دوم این فعالیت ها نیز از 10 مرداد ماه آغاز خواهد شد و با همکاری تمامی مراکز این ترم نیز با کیفیت مناسب برگزار می شود.
در این جلسه هم چنین درباره اردوی استانی که با موضوع حفظ طبیعت و بحران آب و با حضور بیش از 60 نفر از اعضای نوجوان دختر تمامی مراکز استان برگزار می شود نیز صحبت شد و مقرر گردید که این اردو از 23 الی 26 مردادماه در مجتمع فرهنگی تربیتی پژوهش شهرکرد برگزار شود.
جشنواره استانی قصه گویی موضوع بعدی بود که در جلسه شورا در مورد آن بحث شد. جشن های مشترک قصه گویی مراکز فرهنگی هنری کانون استان در تاریخ 24 شهریور ماه همزمان با سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه(سلام الله علهیما) به صورت هم زمان و هماهنگ با سایر مراکز کشور برگزار می شود.
محورهای موضوعی جشنواره با موضوع آزاد با مفاهیم آموزشی،تربیتی و هم چنین نقل قصه هایی با موضوع همدلی،همزبانی و کارگروهی با توجه به شعار سال برگزار می شود.
کودکان و نوجوانان،اولیای تربیتی،خانواده و سایر علاقه مندان به قصه گویی مخاطبان این جشنواره می باشند.
هم چنین زمان برگزاری جشنواره قصه گویی در مرحله استانی نیز نیمه دوم مهرماه اعلام گردید.
توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی،ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه گویی در مراکز،کمک به پرورش قدرت بیان،عواطف و افکار مخاطبان،ایجاد زمینه لازم به منظور تبادل تجربیات مفید و موثر در میان مربیان از جمله اهداف برگزاری جشنواره قصه گویی کانون می باشد.
جدول مراکز فرهنگی هنری جهت برنامه های مشترک جشن قصه گویی
 
مرکز میزبان
مراکز فرهنگی هنری
ردیف
مرکز فریدونشهر
فریدونشهر، داران
 
1
مرکزخوانسار2
خوانسار 1 ، خوانسار 2 ، گلپایگان
2
مرکز گز
شاهین شهر ، گز ، حبیب آباد
3
مرکز 11
1 ، 2 ، 6 ، 11 ، 13
4
مرکز 4
3، 4 ، 7 ، 8 ، 9 ، پستی اصفهان
5
مجتمع فرهنگی هنری
10 ،12 ، فلاورجان ، درچه ، مجتمع
6
مرکز اردستان 1
اردستان1 ، اردستان 2
7
مرکز سمیرم2
 
سمیرم 1 وسمیرم2
8
مرکز کاشان2
 
کاشان1 ، کاشان2
9
مرکز کوهپایه
هرند ، کوهپایه
10
مرکز حسن آباد
ورزنه ، حسن آباد ، محمد آباد
11
مرکز زیار
زیار، سیارروستایی اصفهان
12
مرکز باغبهادران
باغبهادران ، چرمهین
13
مرکز مبارکه
مبارکه ، زرین شهر، فولادشهر
14
مرکز یزدانشهر
نجف آباد ، کهریزسنگ ، یزدانشهر ، تیران ،
پستی نجف آباد ، علویجه
15
مرکز قهدریجان
کوشک ، خمینی شهر ، قهدریجان
16
مرکز نطنز
بادرود ، نطنز ، سیارروستایی نطنز
17
 هرکدام به تنهایی اجرا نمایند
 
دهاقان ، دهق ، نایین یک وآران وبید گل، شهرضا
 
18