کسب رتبه های برتر اعضای مراکز کانون استان در مسابقات خوشنویسی و کتاب‌سازی رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،گروه داوری مسابقه خوشنویسی جشنواره رضوی با بیان اهمیت این هنر ارجمند اظهار امیدواری کرده با پرورش و شکوفایی استعداد‌های آموزش هنری، شاهد نسلی پویا، با نشاط هنرمند و متعهد باشیم.
در گروه سنی 13 تا 17  روزبه پسنده از مرکز شاهین شهر اصفهان با عنوان اثر "حدیث" با مربی گری صبا پورعلی عنوان چهارم این مسابقه را کسب کرد.
هم چنین برگزیدگان مسابقه کتاب‌سازی رضوی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره‌‌ی بین‌المللی امام رضا(ع)در سه گروه سنی معرفی شدند.
در گروه سنی 13 تا 15 سال «باران عشق» کار الهه بیگی و الهه محمد هاشمی با مربی‌گری اعظم بخشیان از مرکز فرهنگی هنری حبیب آباد اصفهان و «دیگ پربرکت» کار غلامعلی شاهی، ملیکا باقری و یگانه احمدی با مربی‌گری رقیه خاکزاد از مرکز شماره 1 اصفهان توانستند در میان برگزیدگان این بخش رضوی قرار گیرند.
داوران این بخش نیز در بیانیه خود تاکید کرده‌اند در سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) فضایی فراهم آمد تا کودکان و نوجوانان به واسطه‌ی معرفی کتاب (کتابسازی) و پرداخت محتوایی و ساختاری آن، با فرهنگ تأثیر‌گذار رضوی بیش از پیش مأنوس شوند.
 حرکت‌های نو و خلاق اعضا در شیوه‌های ارایه‌ی کتاب، خلق متون تألیفی با رعایت درست ساختار نوشتاری، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی در تصویر‌گری و نگارش، پیوند فرهنگ رضوی با تجربه‌های زندگی اعضا و تبلور آن در ارائه‌ی آثار در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته است.
 کانون طی چند سال گذشته مسوولیت کارگروه کودک ونوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده داشته است و امسال نیز در چهارچوب سیزدهمین دوره این جشنواره هشت محور مختلف را به مسابقه گذاشته است.
«نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری (کاغذی)»، «قصه‌گویی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) هشت محور برنامه‌های این کارگروه است.