کد خبر: 245385
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
بازدید 2830
موفقیت اعضای مراکز کانون استان اصفهان در مسابقه مشاعره رضوی

اعضای مراکز شاهین شهر و شماره 1 کاشان در مسابقه مشاعره رضوی کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین المللی حضرت امام رضا علیه السلام به عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، برگزیدگان بخش مشاعره رضوی کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره ‌‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) معرفی شدند.
در این بخش سیده فاطمه محبوبی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کاشان و سید جمال حسینی عضو مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر پس از رقابت در رده ی سنی 13 تا 15 سال از برگزیدگان کشوری استان اصفهان می باشند.
این بخش از مسابقه ی رضوی با هدف شناسایی منابع مناسب در حوزه ی مشاعره برای کودکان و نوجوانان به ویژه شناسایی اشعار و آثار فاخر با مفاهیم رضوی و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش افزایی در حوزه ادبیات رضوی به ویژه شعر در سه رده سنی 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 17 سال برگزار شد.
آشنایی با فنون و ظرافت خوانش شعر، تسلط کافی بر اشعار و تلفظ صحیح واژه ها، استفاده از اشعار کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، دو بیتی، چهار پاره و رباعی) و یا اشعار سپید و نیمایی در صورتی که بند خوانده شده از نظر تصویر و مفهوم کامل و رسا باشد از جمله معیارهای انتخاب برگزیدگان در این بخش بوده است.