کد خبر: 245491
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
بازدید 4037
اسامی برگزیدگان کانون استان اصفهان در جشنواره های رضوی

اعلام اسامی برگزیدگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی رضوی
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،همزمان با دهه ی کرامت برگزیدگان بخش های مختلف سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) از سوی دبیرخانه ی این جشنواره اعلام گردید.
در این میان مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با درخشش خود توانستند در میان برگزیدگان بخش های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی این جشنواره قرار بگیرند.
شرکت کنندگان در سیزدهمین جشنواره ی رضوی در بخش کودک و نوجوان در هشت موضوع نقاشی و خوشنویسی؛ داستان کوتاه، شعر خوانی ومشاعره و معرفی شخصیت، نشریه نگاری (کاغذی)، قصه گویی بین المللی و معرفی کتاب (کتاب سازی) به رقابت با یکدیگر پرداختند که در این میان، دو موضوع معرفی شخصیت و قصه گویی بین المللی به مربیان مراکز فرهنگی کانون اختصاص داده شد.
کانون طی چند سال گذشته مسوولیت کارگروه کودک ونوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده داشته است و امسال نیز در چهارچوب سیزدهمین دوره این جشنواره هشت محور مختلف ذکر شده را به مسابقه گذاشته است.
 
برگزیدگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در بخش کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین المللی رضوی
نام عضو
عنوان مسابقه
مرکز
رده سنی
مبینا گنج قبادی
داستان کوتاه رضوی
مرکز شماره 8
7 تا 10 سال
نگین گوهری
مهشاد علی‌پور
نگین دهقانی
پرستو قربانی
نشریه‌نگاری رضوی
عنوان اثر: خوش‌بوتر از گلاب
مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر اصفهان
13 تا 15 سال
فهیمه حاتمیان
فائزه دهقان
فرشته عباسپور
نشریه نگاری رضوی
عنوان اثر: نقشی بر آیینه دل
مرکز فرهنگی هنری
گز
16 تا 17
فروزان آقائیان
شعرخوانی رضوی
مرکز سمیرم 2
12 تا 14
الهه بیگی
 الهه­محمد هاشمی
کتاب سازی رضوی
عنوان اثر: باران عشق
مرکز فرهنگی هنری حبیب آباد
13 تا 15 سال
غلامعلی شاهی ملیکا باقری
یگانه احمدی
کتاب سازی رضوی
عنوان اثر: دیگ پربرکت
مرکز شماره 1
13 تا 15 سال
سیده فاطمه محبوبی
مشاعره رضوی
شماره 1 کاشان
13 تا 15 سال
روزبه پسنده
خوشنویسیرضوی
مرکز شاهین شهر
13 تا 17 سال
 
نام مربی
عنوان مسابقه
مرکز
ماندانا واحدی 
معرفی شخصیت
مرکز شماره 7
شهره نادری باغشاهی
معرفی شخصیت
مرکز شماره 12
 
مبینا گنج قبادی، عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 8 کانون استان یکی از برگزیدگان بخش "داستان کوتاه رضوی" در رده ی سنی 7 تا 10 سال با مربی گری شکوفه آقاکثیری می باشد. در این بخش از سیزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) 596 اثر داستانی مورد بررسی قرار گرفت. هیات داوران با تکیه بر خلاقیت و نوآوری، درون‌مایه و رعایت ساختار داستانی، از هر گروه سنی 8 نفر را به عنوان برگزیده انتخاب نمودند.
در ادامه ی موفقیت های اعضای کانون استان، در بخش مسابقه نشریه‌نگاری و در گروه سنی 13 تا 15 سال اثر «خوش‌بوتر از گلاب» کار نگین گوهری، مهشاد علی‌پور، نگین دهقانی، پرستو قربانی با مربی‌گری مریم طالب‌پور از مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر اصفهان به عنوان برگزیده معرفی شدند.
در گروه سنی 16 تا 17 سال نیز اثر «نقشی بر آیینه دل» کار فهیمه حاتمیان، فائزه دهقان و فرشته عباسپور با مربی‌گری اعظم کریمیان ازمرکز گز اصفهان برگزیده شدند.
به گفته ی فرزانه رحمانی، مریم حسینیان و نرگس شیخ‌سفلی؛ هیأت داوران بخش "نشریه نگاری" جشنواره رضوی، توجه به انتخاب موضوع خلاقانه و بدیع و توجه به تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی و اخلاقی شخصیت امام رضا(ع)، تعادل و هماهنگی بین استفاده از ابزار هنر و محتوای نشریه معیارهای داوری این بخش از مسابقه ی رضوی بوده است.
همچنین فروزان آقائیان از مرکز شماره 2 سمیرم اصفهان با مربی گری معصومه قتبری عنوان برگزیده ی مسابقه ی شعرخوانی رضوی در گروه سنی 12 تا 14 سال را از آن خود کرد که فروغ شایگان، حمیرا خدابنده و انسیه موسویان داوری این بخش از جشنواره ی رضوی را به عهده داشتند.
در بخش "خوشنویسی"، در گروه سنی 13 تا 17  روزبه پسنده از مرکز شاهین شهر اصفهان با عنوان اثر "حدیث" با مربی گری صبا پورعلی عنوان چهارم این مسابقه را کسب کرد.
"کتاب سازی رضوی" بخش دیگری از این جشنواره بود که اعضای مراکز کانون سراسر کشور در آن به رقابت با یکدیگر پرداختند. در این بخش، در گروه سنی 13 تا 15 سال "باران عشق" کار الهه بیگی و الهه محمد هاشمی با مربی‌گری اعظم بخشیان از مرکز فرهنگی هنری حبیب آباد اصفهان و "دیگ پربرکت" کار غلامعلی شاهی، ملیکا باقری و یگانه احمدی با مربی‌گری رقیه خاکزاد از مرکز شماره 1 اصفهان توانستند در میان برگزیدگان این بخش رضوی قرار گیرند.حرکت‌های نو و خلاق اعضا در شیوه‌های ارایه‌ی کتاب، خلق متون تألیفی با رعایت درست ساختار نوشتاری، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی در تصویر‌گری و نگارش، پیوند فرهنگ رضوی با تجربه‌های زندگی اعضا و تبلور آن در ارائه‌ی آثار نکاتی بود که مورد تاکید داوران در این بخش قرار گرفت.
هم چنین در بخش مشاعره رضوی سیده فاطمه محبوبی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کاشان و سید جمال حسینی عضو مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر پس از رقابت در رده ی سنی 13 تا 15 سال از برگزیدگان کشوری استان اصفهان می باشند.